Szerző: Azénpénzem
2021.11.25.
A végső (jogvesztő) határidő után összesítette a Magyar Bankszövetség, hogy végül hányan nyilatkoztak arról, továbbra is élni kívánnak a hitelmoratórium lehetőségével. Ők a hitellel rendelkező ügyfelek 6,5 százalékát, a hosszabbításra jogosult ügyfélkörnek pedig mintegy 13 százalékát teszik ki. Jelentős számú tehát a törlesztést újra megkezdő adósok száma.
Alighanem a Magyar Nemzeti Bank (MNB) is aggódhat, mert vezetői körlevelet adott ki a bankoknak a törlesztési moratóriumból kikerült vagy benne részt nem vevő ügyfelek esetleges fizetési nehézségeinek kezeléséről az érintett hitelintézeteknek, pénzügyi vállalkozásoknak. A tájékoztatás szerint a jegybank elvárja, hogy a pénzügyi intézmények dolgozzanak ki olyan finanszírozási konstrukciókat, megoldásokat és belső folyamatokat, amelyekkel megfelelően kezelhetik az adósok megváltozott fizetőképességével előállt helyzeteket.
A bankoknak a jegybanki elvárások szerint „proaktív” (vagyis az adósok jelzését is megelőző) fizetéskönnyítő megoldásokkal kell felkészülniük az ügyfélkör egy részének várható fizetési nehézségeire. Ezekről közérthető, átlátható tájékoztatást is kell nyújtaniuk kommunikációs felületeiken. Ha pedig maga a bank, pénzügyi vállalkozás monitoringrendszere azonosít ilyen jellegű problémát valamelyik ügyfelénél, javasolt az ő közvetlen megkeresése, a fizetési terheket csillapító eszközök felajánlásával. Mint az MNB nyomatékosította: ezen eszközök alkalmazása az ügyfél pénzügyi teljesítőképességéhez igazított adósságszolgálaton keresztül egyúttal azt a célt is szolgálja, hogy a banki kihelyezés – akár hosszabb távon – nagyobb valószínűséggel térüljön meg...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.