Szerzők: BÁLINT JUDIT, KORPÁS KRISZTINA
2021.11.11.
Gyarmathy Éva volt a vendégünk, aki Prima-díjas klinikai és neveléslélektani szakpszichológus, az MTA TTK Kognitív Idegtudományi és Pszichológiai Intézet tudományos főmunkatársa, a magyarországi Diszlexia Központ és az SNI Tehetségeket Segítő Tanács megalapítója, pszichoterapeutaként is a különleges helyzetű tehetségekkel foglalkozik.
A műsorban elmondta, hogy nagyon mások a mai gyerekek, mint régebben, egészen más tapasztalatokat szereznek, mint a 20-30 évvel ezelőtt felnővök, és sokkal gyorsabban kell alkalmazkodniuk a világhoz, mint annak idején nekünk, mai felnőtteknek kellett, de ez nem jelenti azt, hogy rosszabbak lennének, és ezért meg kellene változtatnunk őket.
Az azonban igaz, hogy a szülőknek és a pedagógusoknak is fejlődniük kell, nem lehet 20. századi tudásanyagot 19. századi módszerekkel beleerőltetni a 21. századi gyerekekbe. Ha a tanárok autonómiát kapnának, meg tudnák oldani azt, hogy a gyerekeket kevesebb kudarc érje, és így persze azon is el lehet gondolkodni, hogy az oktatásnak ebben a mostani formájában mi értelme van.
Beszéltünk arról is, hogy nagyon nagy mértékben megnőtt a speciális nevelési igényű, a figyelemzavaros vagy az atipikusan fejlődő gyerekek száma az utóbbi 25 évben, és az is szóba került, hogy hogyan és miért kellene a gyerekeket megóvni a kovidtól.
A műsorban elmondta, hogy nagyon mások a mai gyerekek, mint régebben, egészen más tapasztalatokat szereznek, mint a 20-30 évvel ezelőtt felnővök, és sokkal gyorsabban kell alkalmazkodniuk a világhoz, mint annak idején nekünk, mai felnőtteknek kellett, de ez nem jelenti azt, hogy rosszabbak lennének, és ezért meg kellene változtatnunk őket.
Az azonban igaz, hogy a szülőknek és a pedagógusoknak is fejlődniük kell, nem lehet 20. századi tudásanyagot 19. századi módszerekkel beleerőltetni a 21. századi gyerekekbe. Ha a tanárok autonómiát kapnának, meg tudnák oldani azt, hogy a gyerekeket kevesebb kudarc érje, és így persze azon is el lehet gondolkodni, hogy az oktatásnak ebben a mostani formájában mi értelme van.
Beszéltünk arról is, hogy nagyon nagy mértékben megnőtt a speciális nevelési igényű, a figyelemzavaros vagy az atipikusan fejlődő gyerekek száma az utóbbi 25 évben, és az is szóba került, hogy hogyan és miért kellene a gyerekeket megóvni a kovidtól.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.