2021. augusztus 29., vasárnap

MESTERTERV PEDIG VAN

ÉLET ÉS IRODALOM
Szerző: ANDOR MIHÁLY
2021.08.27.


...Az első Orbán-kormány idején még nem kristályosodott ki a fejében, hogyan kell felhasználnia az oktatást arra, amire az élet minden mozzanatát használja: hatalma megerősítésére. Ezért elkövette azt a hibát, hogy egy szakértő politikusra bízta a területet, aki megpróbálta úgy alakítani a közoktatást, hogy az inkább növelje, mint csökkentse az ifjabb generációk tudását és versenyképességét. Pokorni Zoltán egyik napról a másikra megtagadta ugyan mindazt, amit a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete szóvivőjeként vallott, de nem tudott teljesen kilépni önmagából, és bizonyos liberális morzsák kiirthatatlanul megmaradtak benne. Továbbra is fontosnak tartotta az esélyegyenlőséget, az oktatás minőségét, a tudás gyarapítását és a pedagógia módszertani megújulását.

Orbán második kormánya idején kijavította ezt a hibát, és a frakcióban lézengő egyetlen szakértőt, aki a parlamentben rendre „nem”-mel szavazott Hoffmann Rózsa oktatáspolitikai elképzeléseire, már lesöpörte a pályáról. Addigra kialakult a koncepciója: tudatlan, tájékozódni képtelen, kiszolgáltatott alattvalók tömegére van szüksége. Mivel ő maga nem volt tisztában azzal, hogy milyen aprómunkával lehet ezt a célt elérni, és pártjában sem volt meg az ehhez szükséges „szaktudás”, az oktatást kiadta gebinbe a Kereszténydemokrata Néppártnak. A keresztény oktatáspolitikusok pedig jól teljesítettek. Megteremtették az egyentantervet, az egyentankönyvet, fölépítették az egyenirányítási rendszert, amennyi iskolát csak lehetett, átjátszottak az egyházaknak, a többit pedig államosították. Minderre azért volt szükség, mert csak így biztosítható, hogy az ország iskoláiban csak annyit tanítsanak, és csak azt, amennyit és amit ők jónak látnak...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.