2021. augusztus 8., vasárnap

A FAGYASZTOTT HÚST ÚGY ADTAM ÁT, HOGY MEG LEHETETT HAJLÍTANI

TELEX
Szerző: BRÜCKNER GERGELY
2021.08.08.


Az ismert hazai élelmiszerláncoknál nagyon szigorúak az élelmiszerek hűtésére, szállítására, tárolására vonatkozó előírások, a digitális rendszerek folyamatosan követik az árukat. Ugyanakkor létezik a hazai szállítmányozóknak és boltoknak egy sokkal szabályozatlanabb szegmense is, amelyeknél a kánikula alatt erősebben jelentkeznek a problémák.


Jó meleg nyarunk van. A kánikulának a szabadságon levők joggal örülnek, de vannak olyan ágazatok is, amelyek számára a nagy meleg már nem annyira kedvező, mert nagyobb kihívások is jelentkeznek. Ilyen az élelmiszeripar és a szállítmányozás is, hiszen a hűtött vagy fagyasztott élelmiszerek ilyenkor könnyebben olvadnak ki, romlanak meg.

Róbert „régi motoros” ebben a szakmában, vagyis nem motoros, hanem valójában kamionvezető. Mint a Telexnek elmesélte, nemrégiben azért váltott munkahelyet, mert nehezen viselte, hogy az élelmiszer-szállításra vonatkozó előírásokat a korábbi cége (egy kisebb magyar tulajdonú raktározó és szállítmányozó) sorozatosan megsértette, most olyan cégnél dolgozik, amelynek nincs dolga hűtött áruval.

Róbert ugyanis nem szerette azt a stresszt, hogy állandóan azon kellett izgulnia, hogy a vevők (élelmiszerláncok, gyorséttermek, kisebb boltok) átveszik-e az árut, vagy sem, ráadásul, ha probléma van, akkor a logisztikai cég olykor megpróbálja a sofőrt hibáztatni. Azt a felelősséget is átérezte, ami jobb esetben csak annyit jelent, hogy olyan áru kerülhet a polcokra vagy a kolbászgyárba, amelynek már stichje van, de rosszabb esetben akár betegséget is okozhat, fertőzést is terjeszthet. Róbert történetei után megkerestünk több nagy hazai láncot és a hűtött áruk szállításának nevesebb cégeit, hogy miként kerülhetők el ezek a veszélyek...



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.