Szerző: GÖDRI RITA
2021.07.06.
2020. március 16-ától sok más országhoz hasonlóan a koronavírus-járvány miatt Magyarországon is bevezették a digitális oktatást az általános és középiskolákban. Az átállás azonban nem ment mindenhol zökkenőmentesen. Még a legjobban felszerelt iskolákban is voltak fennakadások, ezért nem csoda, hogy azokban az intézményekben, ahová zömmel halmozottan hátrányos helyzetű (HHH) diákok járnak, ez még nagyobb kihívás elé állította az oktatás összes szereplőjét. Utánajártunk, hogyan zajlott a digitális oktatás a HHH-s gyermekek körében, milyen problémákkal kellett szembenézniük, és milyen hosszútávú hatásai lehetnek a digitális oktatásból való kimaradásnak.
Míg a legtöbb, főként középosztálybeli szülő gyermekei számára nem jelentett problémát az online tanuláshoz szükséges élettér megteremtése, a digitális eszközök megléte és használata, a szülői segítség és támogatás, addig a halmozottan hátrányos helyzetű diákok számára ezek jelentették a legnagyobb kihívást az elmúlt bő másfél évben.
Az Igazgyöngy Alapítvány munkatársait és önkéntesét kérdeztük arról, hogyan tudták megszervezni a digitális tanrendet olyan településeken, ahol tíz háztartásból mindössze egy rendelkezik vezetékes internetkapcsolattal, és ahol van olyan ház, amelyben sem víz, sem villany nincs...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.