Szerző: Telex
2021.07.05.
Ahogy az már csak lenni szokott, teljesen eltérő narratívák találkoznak (vagyis dehogy találkoznak, nagy ívben elkerülik egymást) arról, hogy ki miatt vannak nagy torlódások Budapesten. A kormányzat szerint az „alkalmatlan” főpolgármester miatt, aki a nagy munkákra olyan cégeket választott ki, amelyek már máshol leszerepeltek. A főváros szerint pedig a kormány a saját mulasztásait próbálja elkenni. Ami biztos: a budapesti dugók egyik kiváltója egy régóta húzódó hídfelújítás.
Magyarország nem a hosszú kilométereken át szárnyaló, hatalmas hidak országa. Azért még így is van néhány nagyobb hidunk. Viszonylag szoros a verseny a bajnoki címért, mert a Kőröshegyi völgyhíd 1872 méterével mindössze 11 métert vert rá a második helyezettre, vagyis az M0-s északi hídjára, ismertebb nevén a Megyeri hídra, utóbbi ugyanis 1861 méter.
Felmerülhet bennünk, hogy amennyiben az M0-st körgyűrűnek hívjuk, és van egy északi hídja, akkor biztosan van egy déli hídja is. Van is, még ha valójában egyelőre nem is teljes az M0-s: a déli Duna-híd, a Deák Ferenc híd vagy Hárosi Duna-híd egy nagyon fontos műtárgy, Nagytétény („Buda”) és Szigetszentmiklós (Csepel-sziget) között feszül.
Nincs egy kilométer hosszú sem, viszont az ország legforgalmasabb hídja: jelentős rajta a teherforgalom, és naponta 100 ezer autós halad át rajta. Vagy inkább haladna. Ugyanis ez csak akkor lehetséges, ha éppen nincsen semmilyen forgalomkorlátozás, most viszont éppen van, mint ahogy arról itt és itt is írtunk, a nyári időszakra tervezett nagyobb munkálatok zajlanak...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.