Szerző: TOTYIK TAMÁS
2021.07.31.
A Nemzeti alaptanterv bevezetése, az iskolák tömeges kiszervezése (egyházi fenntartású iskolák számának drasztikus megemelkedése), a köznevelési rendszer szétszabdalása (óvodák fenntartói az önkormányzatok, szakképzési intézmények fenntartói az Innovációs és Technológiai Minisztérium, az általános iskolák, gimnáziumok fenntartóinak jelentős része az EMMI irányítása alá tartoznak) után mindenki azt gondolta, hogy a közoktatás átalakítása lezárult.
Egyetlen problémás terület marad, a pedagógusok utánpótlásának biztosítása. Adatokkal lehet bizonyítani: nagyon komoly beavatkozásra lesz szükség ahhoz, hogy elegendő pedagógus legyen a közoktatásban. Az alábbi táblázatból látható, hogy az utolsó 15 évben miként alakult a pedagógusok létszáma az egyes intézménytípusokban.
Ehhez még azt is hozzá kell tenni, hogy 2013-ban a nemzeti köznevelésről szóló törvény módosításával kötelezővé tették az egész napos iskola bevezetését. Ez nagyon helyes döntés volt, azonban 20%-kal megemelte az ellátandó feladatok nagyságát, miközben az ehhez szükséges pedagóguslétszámon nem emelt, és a munkaterheket viszont növelte. A táblázatból egyértelműen látszik, hogy alig 1%-os emelkedés után nemhogy növekedett volna a pedagóguslétszám, hanem folyamatosan csökken 2017 óta...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.