Szerző: HINTALOVON ALAPÍTVÁNY
2020.
2020.
A gyerekek ismerik legjobban a saját életüket, ezért kompetens partnerekként kell tekinteni rájuk az internetbiztonságot érintő kérdésekben is. A több mint 1300 gyerek bevonásával végzett InternetMost kutatás célja ezért az volt, hogy a gyerekek aktív részvételével felhívja a figyelmet a gyerekek internettel kapcsolatos nehézségeire és javaslataira, így támogatva a bizonyítékon alapuló, tájékozott döntéshozatalt. Különösen fontos ez 2020-ban, amikor a globális járványhelyzet új nézőpontba helyezte az internethasználatot, rámutatott a digitális készségek és kompetenciák fontosságára, az egyenlő hozzáférés problémáira. A gyerekek védelme az odafigyeléssel kezdődik. Bár további kutatásokra van szükség ahhoz, hogy megismerjük azoknak a gyerekeknek a véleményét is, akik nem férnek hozzá a digitális eszközökhöz és az internethez, bízunk benne, hogy a reprezentatív kutatás fontos szempontokat ad az internethasználatról szóló szakmai és társadalmi diskurzushoz.
Minden ötödik gyerek nem érzi magát biztonságban a neten. A gyerekeket legjobban a reklámok és az álhírek zavarják az interneten, és 40%-uk több időt tölt ott, mint szeretne. A gyerekek ötöde szerint a szüleik nem foglalkoznak az online jelenlétükkel, a szabályok többsége pedig az csak az interneten eltöltött időt korlátozza, ami nem nyújt nekik valódi segítséget. A digitális oktatásról a különböző régiókban élő gyerekek eltérő tapasztalatokat szereztek, és az online tanulás minőségén szerintük elsősorban az segítene, ha a tanárok azonos felületeket használnának és az online térnek megfelelő módszerrel tanítanának. Ez derült ki többek között az InternetMost című reprezentatív kutatásból, melyet a Magyar Telekom megbízásából a Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány készített 13-17 éves gyerekek online megkérdezésével...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.