Szerző: Partizán
2021.06.03.
Magyarországon ma talán mindenkinek az elmúlt évek nagy port kavaró, színházakban megesett bántalmazás-történetei jutnak eszébe, ha az abúzus fogalma előkerül. A 2017-es Marton-ügytől Eszenyi Enikő tavalyi lemondásáig sorra derültek ki olyan esetek a magyar színházi és filmes szférán belül, amelyekben az volt a közös, hogy valaki visszaélt a hatalmával. Szerencsére nem kellett sokat várni, amíg a Biztonságos Terek és más törekvések eredményeképpen, egy évvel Eszenyi Enikő kényszerű lemondása után, a Vígszínház és a Debreceni Csokonai Színház is kiadta a saját etikai kódexét, ami végre egy olyan írásos dokumentum, ami tiszta és átlátható keretrendszert biztosít az intézményekben dolgozóknak.
Hogy megfelelő iránymutató-e az etikai kódex az etikai vizsgálatok lefolytatásához, hogyan lehet meghatározni a színházakban az etikus viselkedés szabályrendszerét, hogyan biztosítja a sértettek számára a megfelelő fórumot a segítségnyújtáshoz, és mi a helyzet a Vígszínházban elrendelt Eszenyi-ügy kivizsgálásával, többek között ezekről beszélgetünk meghívott vendégeinkkel.
Vendégek:
Deres Kornélia, Biztonságos Terek Projekt
Rihay-Kovács Zita, Biztonságos Terek Projekt
Rudolf Péter, a Vígszínház igazgatója
Gy. Németh Erzsébet, humán területekért felelős főpolgármester-helyettes
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.