Szerző: KOLOZSI ÁDÁM
2021.06.13.
...1971, Zsiguli-őrület Magyarországon: megérkezik az első szállítmány az új szovjet járgányból, ami az ígéretek szerint nálunk is megoldja majd a súlyos hiánygazdasági helyzetet, legalábbis a személygépkocsi-kínálatot illetően. Ez mondjuk annyira nem jött be: új autóra (persze az előzetesen választott helyett az éppen érkező színben) a nem csókosoknak ezután is vagy öt évet kellett várniuk a Merkurnál. De legalább lehetett Zsigulira is.
A Volga melletti autógyárban készült autó minőségi ugrást jelentett, az addigi szovjet csodákhoz, Moszkvicshoz, Pobedához képest mindenképpen, és akkor még nem beszéltünk a mindennek az alját jelentő Zaporozsecről. 1970 előtt a szovjet ipar árban, minőségben, ellátási biztonságban, szervizelésben sem tudta kielégíteni az igényeket, márpedig azok folyamatosan nőttek. A hatvanas évek végére az addig meglehetősen szerény autóparkkal rendelkező Magyarországon is ugrásszerűen megnőtt a kereslet az új járművekre...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.