Szerző: ERDÉLYI KATALIN
2021.05.11.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. előzetesen nettó 6,9 milliárd forintra becsülte a munkát, de a V-Híd Zrt. ennek majdnem másfélszereséért, közel 10 milliárdért vállalta. A beruházás egy 100%-os támogatású, európai uniós projekt keretében valósul meg, vagyis teljes egészében az EU fizeti. Alvállalkozóként részt vesz a munkálatokban a Szíjj László tulajdonában lévő Duna Aszfalt Zrt. és a Mészáros Lőrinc testvérének tulajdonában lévő Híd-Tám Kft. is.
Tavaly augusztusban írt ki közbeszerzést az állami tulajdonban lévő Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) azzal a címmel, hogy Bicske vasútállomás intermodális átszállókapcsolatainak fejlesztése és P+R parkolók kialakítása, a pályaudvar és a közösségi közlekedés fejlesztése, kapcsolódó létesítményeik kivitelezése és tervezése.
Az ajánlattételi határidő 2020 októbere volt, de az eredmény csak most jelent meg az uniós közbeszerzési értesítőben. Három cég, a V-Híd Zrt., a Strabag Építő Kft. és a Dömper Kft. pályázott a munkára, és közülük a Mészáros Lőrinc tulajdonában lévő V-Híd kapta a megbízást.
A NIF előzetesen nettó 6,9 milliárd forintra becsülte a beruházást, amit a nyertes V-Híd Zrt. nettó 9,9 milliárd forintért fog elvégezni.
Ez volt a legkedvezőbb ajánlat, ugyanis az összegzés szerint a Strabag Építő Kft. nettó 10,7 milliárd forintért, a Dömper Kft. pedig nettó 11,1 milliárdért vállalta volna a megbízást.
A tender leírásából kiolvasható, hogy a munkálatok 29 hónapig, vagyis nagyjából 2,5 évig fognak tartani. A V-Híd Zrt. feladata elkészíteni a kiviteli terveket, emellett több út át- illetve kiépítése, 8 állásos busz- és 136 férőhelyes P+R-parkoló kialakítása, egy vasúti felüljáró felújítása, támfal építése, egy körforgalom létesítése, gyalogos- és kerékpárút építése, a vasúti gyalogos aluljáró meghosszabbítása, valamint közmű, közvilágítás és vasúti rakodórámpa kialakítása...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.