Szerző: Azénpénzem
2021.04.21.
Mint korábban megírtuk, a PBT 2020-as jelentéséből az derült ki, hogy több mint minden negyedik érdemben elbírált fogyasztói panasz legalább részben eredményes volt. Akadnak azonban olyan ügyek, amelyekben a siker aránya jóval magasabb. A babaváró kölcsön miatt indított eljárások szinte mindegyike pozitív eredménnyel zárult a kérelmezők számára – nyomatékosította a PBT.
Esetenként azonban az ügyfelek hosszan kínlódtak bankjukkal. Egy ügyben a kérelmezők 10 millió forint babavárót akartak felvenni. Elmondásuk szerint előzetesen folyamatosan ennyiről tárgyaltak a pénzügyi szolgáltató ügyintézőjével. Benyújtották a kérelmet, amelyben meg kellett jelölni a számukra elfogadható legkisebb kölcsönösszeget, amelyet 2,5 millió forintban rögzítettek. A szerződésben a kölcsön összegeként ugyan 10 millió forint szerepelt, de a bank csak a felét folyósította.
Az ügyfél persze reklamált, amire azt a választ kapta, hogy a szolgáltató a szerződés alapján a kölcsönkérelemben megjelölt minimum és maximum kölcsönösszeg és futamidő keretei közötti saját hatáskörben jogosult módosításra. A jóváhagyott és folyósított összegről a folyósítási értesítőben tájékoztatta a kérelmezőt. A bank a PBT előtti eljárásban azután kifejezetten együttműködő volt, vállalta, hogy ismételten elvégzi a hitelbírálatot. A felek végül közösen kérték az eljárás megszüntetését...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.