Szerző: PÓSFAI ORSI
2021.03.17.
Kedden az Országgyűlésben az azonnali kérdések óráján Csányi Tamás jobbikos képviselő a digitális oktatás áráról és a pedagógusok beoltásáról érdeklődött Kásler Miklós miniszternél. Az emberi erőforrások miniszterének válasza nemcsak újabb bizonyítékul szolgált arra, hogy a kormány semmibe veszi a tanárokat, hanem az oktatás állapotán aggódó ellenzék feletti gúnyolódásra is alkalmat adott a fideszes és KDNP-s politikusok számára.
Hangos derültséget váltott ki tegnap a Parlament kormánypárti felén, amikor Kásler Miklós azzal reagált Csányi Tamás jobbikos képviselő egyik kérdésére, hogy „a hangoskodás, az agresszivitás és az ismeretek hiánya nem pótolja az érveket, nem pótolja a hozzászólásának a tartalmát.” A miniszter azzal folytatta, hogy „a világ járványügyi szakembereinek, klinikusainak, filológusainak a krémje vitatkozik olyan kérdésekről, amikben Önök itt véleményt mondanak. […]
Honnan van Önökben a bátorság, hogy olyan kérdésekben, amikben semmi információjuk, tudásuk nincs, és ami emberéletekről szól, véleményt mondanak?”
És miben merészelt Csányi véleményt mondani, amiről „semmi információja, tudása” nincs? Arról, hogy a kormány mennyi segítséget volt hajlandó a tanároknak, diákoknak és szülőknek biztosítani a járvány ideje alatt. A képviselő szerint semennyit.
„Én azt látom, hogy a tanárokon nem kívánnak segíteni, hiszen nem kerülnek be az oltási tervbe, nem kapnak anyagi segítséget az eszközvásárlásokra. Azt is látjuk, hogy a szülőknek sem kívánnak segíteni, hiszen nem kapnak pótszabadságot arra, hogy otthon kell maradniuk a tanuló gyerekekkel és az online oktatásban nekik is kell segíteniük. Akkor vajon Önök kiknek akarnak segíteni? Nagyon úgy fest, hogy csak saját maguknak.”
Csányi ezt megelőzően tételesen három kérdést tett fel Káslernek:
- Beoltják-e a tantermen kívüli oktatás időszakában azon tanárokat, akik ezt igénylik?
- Kompenzálják-e a tanárokat a digitális oktatáshoz szükséges eszközbeszerzések miatt a szakszervezetek által megnevezett jelképes 100 ezer forinttal?
- Az otthon maradó szülőket segítik-e pótszabadsággal az online oktatás idejére?
- Mennyibe került a KRÉTA rendszer, és kinek a felelőssége, hogy az első hétvégén nem működött? (Emlékezetes, hogy az iskolák kéthetes lezárásának első napján a köznevelési intézmények oktatásszervezői feladatait támogató informatikai rendszer, a KRÉTA összeomlott a nagy leterheltség miatt.)...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.