Szerző: Azénpénzem
2021.03.19.
Közeledik a húsvét, amikor az asztalról nem hiányozhat a sonka és a tojás. Most különösen tanulságos lehet, hogy a Nébih megismételte azt a 6 évvel ezelőtti felmérését, amelynek során a 10 legnagyobb kereskedelmi lánc kínálatát származási hely szerint tekintette át (a részletes elemzést itt nézheti meg). A szakemberek csaknem 40 ezer (a zöldséget és gyümölcsöt kivéve előrecsomagolt) termék részletes adatait rögzítették. Olyanokét – írták le elemzésünkben –, amelyekkel a hazai élelmiszeripar el tudná látni a magyar lakosságot megfelelő mennyiségű és jó minőségű élelmiszerekkel.
Lánconként 6-6 egységet (összesen 60 üzletet) választottak ki úgy, hogy a három statisztikai nagyrégióban (Közép-magyarországi nagyrégió, Alföld és Észak nagyrégió, Dunántúli nagyrégió) egyenlő arányban helyezkedjenek el. A boltok kiválasztásánál figyelembe vették, hogy méretük a kereskedelmi lánc legnagyobb kínálattal rendelkező formátumát tükrözze, tehát amelyik láncnál lehetséges volt, a hipermarketet mérték fel.
Kategóriánként áttekintve a nemzetközi láncok kínálatában a joghurtok és a sonkák között a legkevesebb a magyar. Joghurtból minden ötödik sem magyar előállítású, a magyar sonka aránya pedig nem éri el a 27,5 százalékot. Meglepő módon tojásból is majdnem minden tízedik érkezett külföldről (különösen a Spar üzleteiben találkozhat a vevő ilyennel, a külföldi tojások aránya ott ugyanis közel 18 százalék). A magyar termékek aránya a legmagasabb a mézek között...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.