2021. február 23., kedd

M3-AS METRÓ: OROSZ MUTYI, MAGYAR BUHERA

NÉPSZAVA
Szerző: SZALAI ANNA
2021.02.23.


A BKV menedzsmentje kijavítaná az orosz metrókocsik súlyos hibáit, a kormány kiegyezne a gyártóval, a főváros vezetése kiakadt az "arcpirító" ötletelésen.

A budapesti közlekedési vállalat három hónapig dugdosta az M3-as metróvonalra szállított metrókocsik beszerzésének körülményeit és a leszállított szerelvények műszaki színvonalát értékelő jelentést, így sokáig el sem jutott a BKV igazgatósága és felügyelőbizottsága elé. A BKV Zrt. igazgatósága mindenesetre decemberben felkérte a menedzsmentet, hogy értékelje a jelentést és dolgozzon ki részletes intézkedési tervet a hibák felszámolására. Ez a múlt hétre el is készült. 

Ám a helyzetértékelésükkel a főpolgármesteri kabinetben sem értett egyet mindenki. A Népszava forrásai egyenesen arcpirítónak nevezték az előterjesztést, amelyet a BKV menedzsmentje végül kénytelen volt visszavonni, így azt le is kellett venni az igazgatóság hétfői ülésének napirendjéről. 

Nem véletlenül rejtegették hónapokig a jelentést. Mint arról a Népszava számolt be elsőként, a műszaki, gazdasági és jogi kérdéseket külön-külön tárgyaló dokumentumban egészen durva megállapítások szerepeltek. A jelentés szerint az új kocsik vásárlásához képest a korábbi városvezetés által választott orosz – felújításnak beállított – konstrukció „igen szerénynek mondható megtakarítást eredményezett”, különös tekintettel „az üzemeltetés és karbantartás egyelőre nehezen prognosztizálható költségére”. 

A jelentés összeállítói 18 sorozathibát találtak tavaly nyárig. Az önmagában is súlyos problémaként jelentkező visszatérő rozsdásodás mellett, a pocsék hegesztés, az ülések esetenként balesetveszélyes törése, alkalmatlan anyagok használata, elavult felfüggesztési rendszer, ügyetlenül megvalósított ideiglenesnek szánt megoldások, orosz szabványok, gondatlan kivitelezés is kétes értékűvé teszi a beszerzést...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.