Szerző: TENCZER GÁBOR
2021.02.03.
A Nemzetközi Tömegközlekedési Szövetség (UITP) szerint a közösségi közlekedés egy nehezen letörölhető stigmát kapott a koronavírus-járvány elején, aminek a hatásait máig szenvedik a világ nagyvárosai. Pedig a szervezet szerint számos bizonyíték van arra, hogy ha végrehajtják az egészségügyi hatóságok által ajánlott intézkedéseket, akkor nagyon alacsony a fertőzésveszély a közösségi közlekedés járművein. Az UITP ezért egy tanulmányban szedte össze 2020 vonatkozó kutatásainak eredményeit és trendjeit.
A Covid-19 elterjedése óta bevezetett biztonsági intézkedések a tömegközlekedési eszközöket a föld legbiztonságosabb helyévé tették.
– fogalmazta meg a kissé túlzónak ható alaptételt nemrég dr. Julian Tang, a Leicesteri Egyetem légzőszervi vírusokkal foglalkozó professzora.
Annak, hogy ezt sokan nem így gondolják, az lehet az oka, hogy a koronavírus-járvány tavaszi berobbanásakor szinte minden nagyvárosban a tömegközlekedési eszközöket tartották a fertőzés fészkének. Számos városban a járművek teljes leállítását követelték.
2019 márciusában Amerikában egy központi elemzés például arra lyukadt ki, hogy a naponta 5,5 millió embert szállító New York-i metró nemcsak hogy jelentős terjesztője, hanem fő átviteli csatornája a fertőzésnek. Bár a járművek tovább közlekedtek, az adatok szerint a busz és vasúti közlekedés utasszáma New Yorkban 74, Washingtonban 79, Bostonban 87 százalékkal esett...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.