Szerző: MÉSZÁROS R. TAMÁS
2021.02.22.
Ez utóbbi a rövid távú logisztikai problémák mellett annak a lenyomata, hogy az autó mint termék az utóbbi években egyre erősebben elkezdett elszámítógépesedni, amely folyamatot a Tesla színre lépése, a nagyobb technológiai igényű elektromos autók és az önvezetés irányába mutató technológiák térnyerése tovább erősítette.
Ez pedig a chiphiány mellett egy távolabbi, komolyabb kihívást is előrevetít, amelyet az Apple autóipari ambícióival kapcsolatos hírek hoztak be a köztudatba az utóbbi hetekben. Az amerikai cég a különböző értesülések szerint négy-hét éven belül önvezető autót akar piacra dobni, ám ahogy az iPhone esetében, e téren is csak tervezést, szoftverfejlesztést és a brandinget akarja maga végezni, a gyártást pedig teljes egészében kiszervezné.
Az Apple bőven nem az egyetlen szereplő, amely szeretné elmosni a techszektor és az autóipar közötti választóvonalat. Az pedig, hogy egymás után jelennek meg a pénz által felvetett techcégek a döglődő autópiacon, egyes várakozások szerint nemcsak a végterméket, hanem az egész szektor üzleti modelljét is az elektronika irányába tereli majd, ahol a tervezés és a gyártás idővel elválik, és a jövőben az autógyártók egyre inkább olyan szerepet fognak betölteni, mint az elektronikában az iPhone-összeszerelő Foxconn...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.