Szerző: MOLNÁR LÁSZLÓ
2021.01.24.
Meg kell-e állítani a közlekedés fejlesztését, a hidak építését ahhoz, hogy csökkenjen a forgalom? Miért zsúfoltak Budapest útjai? Reális-e a dugódíj? – ezekre a kérdésekre keresi a választ a Telex Hídvita-sorozatának ötödik részében Molnár László közlekedésépítő mérnök.
A napokban több alkalommal jelentek meg a budapesti és környéki közlekedésfejlesztési terveket bíráló olyan írások, amelyek nem egy-egy konkrét fejlesztést bírálva, annak alternatívája mellett érveltek, hanem egészében, az érintett közlekedési alágazat fejlesztésének szükségességét kérdőjelezték meg. Mint például, hogy indokolt-e fejleszteni a budapesti metróhálózatot, vagy az elővárosi vasúti közlekedést, kell-e híd Budapesten, azaz szabad-e fejleszteni a budapesti közúti hálózatot?
A kérdőjelek mellett hol jogos, hol vitatható olyan rész-igazságok sorakoznak, mint például, hogy a közlekedési kínálat bővítése újabb keresletet, tehát forgalmat generál, hogy az elővárosi vasúti közlekedés fejlesztése erősíti a szuburbanizációt, hogy a hálózatfejlesztés ellene hat a kompaktságnak, tehát, hogy az emberek munkájukat, napi ügyeiket ne városszerte, hanem lakókörnyezetük közelében végezzék...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.