Szerző: VÁRADI JÚLIA
2021.01.08.
A koronavírus-járványra adott válaszként az Örkény Színház a játszóhelyek közül elsőként építette ki saját stream stúdióját, s így elindíthatta rendszeres élő online előadásait. Ez a megszokott igazgatói feladatok sokszorosát igényelte Mácsai Páltól, aki emellett egyre aktívabban jelzi nyilvánosan is, mit gondol mindarról, ami a színházzal, filmmel és ezek oktatásával történik a mai Magyarországon.
– Most már vannak visszajelzések arról, hogy bejött-e az ötlet, s hogy ez az előremenekülési stratégia mennyit könnyít az Örkény jelenlegi helyzetén. Megúszták a nagy bajt? Fáradtnak látszik.
– Fontos azzal kezdenem, hogy az egész színházi szakma jól vizsgázott. Függetlenül műfajtól, világnézettől mindenki gyorsan és sokszor fantáziadúsan reagált. És igen, az ötlet bejött, mi a „Verscsakneked” akcióval és a streameléssel a márciusi leállás óta tizenötezer embert értünk el, szóval a színháznyitásig – idén márciust, talán áprilist lehet remélni – harmincezer nézőnk lesz a neten, vagy több. Az, hogy üres nézőtérrel is végezzük a dolgunkat, inkább feldob, nem deprimált vagyok, csak kicsit túlhajtott. Ez nem szokatlan és nem is probléma. A probléma az, hogy túl rég óta tart a krízis, és túl sokféle.
– Éppen egy évvel ezelőtt fogadták el a Semjén Zsolt által benyújtott, alapvetően színházellenes színházi törvényt, amely részben a tao eltörlését célozta.
– Aztán jött a COVID 1, aztán az SZFE, most a COVID 2. A színházigazgatás egy év óta válságmenedzselés lett. Kevés időt töltünk a művészettel...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.