2020. december 8., kedd

ORBÁNI RECEPT: A LENGYEL KORMÁNYPÁRT RÁTETTE KEZÉT A VIDÉKI MÉDIA JELENTŐS RÉSZÉRE

MÉRCE
Szerző: PAP SZILÁRD ISTVÁN
2020.12.08.


A lengyel állami olajipari vállalat, a PKN Orlen vezetője hétfőn a közösségi médiában jelentette be, hogy az általa vezetett cég megveszi a bajor Verlagsgruppe Passau lengyel médiaportfólióját, a Polska Press-t, és ezzel a lengyel vidéki média nagy része a tulajdonába kerül...

...A tranzakció révén az állami olajvállalat tulajdonába kerül 20 regionális napilap Lengyelország 24 ilyen típusú kiadványa közül, emellett 120 heti rendszerességgel megjelenő kiadvány, és 500 weboldal is. Daniel Obajtek, az Orlen vezérigazgatója szerint ezzel a cég 17,4 millió lengyel állampolgárt tud elérni.

Bár a cégvezető főként üzleti és tartalomfejlesztési célokról beszélt, a független elemzők és sajtótermékek szerint az ügylet gyakorlatilag az ultrakonzervatív lengyel kormánypárt, a PiS befolyása alá helyezi a vidéki sajtó egy jelentős részét, sok olyan városi környezetben is, ahol az utóbbi időszakban az ellenzék bizonyult erősebbnek.

Ahogy arra a német Süddeutsche Zeitung emlékeztet, a Jog és Igazságosság (PiS) párt elnöke, Jaroslaw Kaczynski már 2016-ban meghirdette a sajtó „újralengyelesítésének” programját. Kaczynski – visszhangozva a magyar kormány hasonló érveit – akkor úgy fogalmazott, a külföldi tulajdonosok politikai beavatkozásokra használják a tulajdonukban lévő médiát. „A lengyel médiának lengyelnek kell lennie” – fogalmazott idén Kaczynski.

Lengyel kormánypolitikusok az elmúlt években többször is arra buzdították az állami cégeket, hogy vásároljanak be a médiapiacon...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.