2020. december 15., kedd

KÉT HÓNAP ALATT 6,4 MILLIÁRDOT KÖLTÖTT REKLÁMOKRA A KORMÁNY, A PÉNZ NAGY RÉSZÉT A KESMA KAPTA

ÁTLÁTSZÓ
Szerző: SZOPKÓ ZITA
2020.12.15.


A Hadházy Ákos országgyűlési képviselő birtokába került adatokból kiderül, hogy összesen 6,4 milliárdot költött a kormány hirdetésekre két hónap alatt. A reklámokra fordított pénz nagy része a KESMA-birodalomhoz került, de a Pesti Srácok és a Magyar Hírlap is jelentős összeget kapott.


Hadházy Ákos Facebook-posztban számolt be arról, hogy adatokhoz jutott az állami reklámköltésekkel kapcsolatban. A független országgyűlési képviselő birtokába került dokumentum hét május-júniusi megrendelés részletes médiaterveit mutatja be, így pontos képet ad arról, hogy hol mennyiért hirdetett a kormány.

Hadházy az adatok kapcsán megjegyezte, hogy a több mint 100 oldalnyi táblázat egy része hibás volt, így csupán öt kampány adatait tudta kielemezni, amelyek összesen nettó 6,4 milliárdba kerültek.

A legtöbb pénzt a Mediaworks Zrt. kapta ebben az időszakban, összesen 2,67 milliárd forintot. A Magyar Nemzetet, Nemzeti Sportot és a megyei lapokat kiadó Mediaworks így az összes hirdetési költség több mint 41%-át zsebelte be.

Hadházy szerint ehhez érdemes hozzászámolni a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány (KESMA) egyéb érdekeltségeit is, mint amilyen a Hír TV Zrt. (amire a hirdetések 2,16%-át fordították) és az Origo kiadója (ami a reklámokra fordított pénz 3,53%-át kapta). Az Origo-t kiadó New Wave Media Group 2018-ban lett az Evomedia tulajdonosa, a két cég egyesülése után pedig gyorsan az egyik legnagyobb szereplővé vált az online reklámpiacon.

Így az összes állami reklámköltés majdnem fele, egészen pontosan 47,27%-a került két hónap alatt a KESMA-birodalomhoz...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.