PRÓBÁLJA MENTENI A MENTHETŐT A MAGYAR ZENEIPAR, DE MÁR ELINDULTAK A CSŐDELJÁRÁSOK
G7.HUSzerző: STUBNYA BENCE2020.11.28.
A magyar zenei produkciók és a mögöttük álló infrastruktúra általában a nyár folyamán keresi meg azt a bevételt, amiből nemcsak foglalkoztatja a saját stábját, de félre is tud tenni új dalok vagy akár új klipek készítésére. Ennek a bevételnek idén a járvány miatt a lényegi része kiesett, ami azért is nagy érvágás a zeneiparnak, mert az őszi és téli klubszezon a nyárhoz képest egyébként is egy jóval kockázatosabb, a klubok és a zenekarok közös felelősségvállalásán alapuló üzleti modellben működik, ahol messze nem annyira garantált a bevétel, mint nyáron. A lezárások újabb köre ebben a helyzetben érte a zenekarokat és a zeneipart – mondta Bali Dávid, a Hungarian Oncoming Tunes (HOTS) könnyűzenei exportiroda stratégiai vezetője és a Nemzeti Kulturális Alap (NKA) Hangfoglaló Programjának nemzetközi kapcsolatokért felelős megbízottja az eheti G7 Podcastban.
A beszélgetést a fenti lejátszás gombra kattintva is meg lehet hallgatni, de jobb feliratkozni ránk valamelyik okostelefonos podcast appban, és a Spotify-on is be lehet követni minket.
Bali a zeneipar különféle szegmensei számára kiírt állami pályázatokról elmondta, hogy a pályázatok összege messze nem korrelál azzal az összeggel, ami idén iparági szinten kiesett, ráadásul az átdátumozott koncertek miatt bennálló pénzhez sem lehet most hozzányúlni. A járvány hatására a zenekarok között elindult egy digitális irányú gondolkodás, amire Bali szerint már régóta szükség lett volna. Ősszel elindult a Spotify magyar kurációja, így végre vannak helyi lejátszási listák, ami valószínűleg jó katalizátora lesz annak, hogy új hangokat ismerhessen meg a magyar közönség – ezt a közszolgálati rádió az elmúlt 5-10 évben teljesen leépítette. Mindez a digitális bevételek növekedésének trendjét vetítheti előre...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.