Szerző: SEGESVÁRI CSABA
2020.10.27.
120 kilométer/órás pálya, végig felsővezeték, 18 kilométernyi vasútipálya újjáépítés – tegnap hirdettek eredményt a Szeged-Röszke közbeszerzésen. A MÁV tenderére a V-Híd Építő Zrt., a Dömper Kft., valamint a Strabag Rail Kft. adott be érvényes ajánlatot. A közbeszerzést még januárban írta ki a MÁV, május 20-ig lehetett jelentkezni. A V-Híd Zrt. 44,8 milliárd, a Dömper Kft. 45,5 milliárd, míg a Strabag Rail Kft. 45,1 milliárd forintos ajánlatot adott.
A V-Híd Zrt. nyert, Mészáros Lőrinc cége építheti a vasutat a MÁV-nak. A Szeged-Szabadka vonalról éppen egy éve írtunk. Akkor már négy éve egyetlen vonat sem közlekedett arra, a MÁV adatai szerint a bezárás előtti években alig háromezren használták. Hat pár vonat zötyögött a két ország között, a Bajáig tartó meghosszabbított felújítást 2012-ben 66 milliárd forintra becsülték.
A Lázár János felügyelte projektnek hivatalosan 2022-re kész kellene lennie...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.