2020. szeptember 23., szerda

SIMICSKA MENT, SZÍJJ LÁSZLÓ JÖTT, KÖZEL HÁROMSZOROSÁRA DRÁGULT AZ AUTÓPÁLYA-ÉPÍTÉS

G7.HU
Szerző: VÁCZI ISTVÁN
2020.09.23.


A hírekbe részben Szijjártó Péter helikopteres közlekedése miatt került be, de önmagában is érdekes az ország legújabb, szeptember 3-án átadott autópályája, az M4-es Berettyóújfalu és Nagykereki (azaz a román határ) közötti szakasza.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) szerint ezzel már létre is jött a gyorsforgalmi útkapcsolat a Felvidék és Észak-Erdély között a Kassa-Debrecen-Nagyvárad irányban, bár ehhez valójában az autósoknak térugrást kellene végrehajtani Miskolc és a szlovák határ között, ott ugyanis még csak épülőfélben van az M30-as. Szijjártó Péter azt emelte ki, hogy az új szakasszal gyorsforgalmi kapcsolat jön létre Nagyvárad és Budapest között, amiben technikailag igaza van a külgazdasági és külügyminiszternek, az más kérdés, hogy ehhez kerülőt kell tenni az M3-as felé. Berettyóújfalutól nyugatra ugyanis az M4-es nem folytatódik, a Törökszentmiklósig tartó részt még csak tervezik, vagyis errefelé még sokáig a 4-es főutat kell választani.

Ettől függetlenül, ha valaki Budapestről Nagyváradra akar autózni, a Google útvonaltervezője (az autópálya-használatot engedélyezve) időalapon valóban az M3-M35-útirányt javasolja. A csavar Berettyóújfalunál jön, itt ugyanis a tervező szerint nem érdemes ráhajtani a most átadott magyar autópályára, illetve a határon túli 5 kilométeres romániai folytatására (pedig ismeri ezeket), hanem a régi 42-es főúton és az ártándi átkelőn át javasolja elérni Nagyvárad központját...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.