Szerző: RADÓ NÓRA
2020.09.29.
A differenciált gondolkodás, a rugalmasság, a 15 perces és a kompakt város koncepciója, valamint a tudatos szemléletformálás voltak a fő témái a Qubit, az Energiaklub és a TRIP hajó Energiahajó rendezvénysorozata első, online beszélgetésének, ahol Rab Judit urbanista, Édes Balázs közlekedésgazdász és Sebők Máté humánökológia szakember osztották meg gondolataikat egy Facebook live közvetítés során arról, hogy mi legyen a rakparttal vagy a rozsdaövezetekkel, és arról, hogy úgy általában milyennek képzelik a budapesti közlekedést 2030-ban. A beszélgetést Orbán Gábor, az Energiaklub ügyvezető igazgatója moderálta.
Nem futurizmus kell, hanem élhető terek
Milyen lenne közlekedési szempontból az ideális város? Édes szerint a kérdésre a progresszív, modern és nagyon smart innovációk helyett úgy lehet egyszerűen válaszolni, hogy az az ideális város, amelyik egyrészt nem pazarolja el hülyeségekre a köztereket, másrészt rugalmasan képes reagálni a változásokra. Tehát egy olyan város, ahol vissza lehet szorítani az elképesztő túlhatalommal létező és az élhetőséget romboló autóknak jutó teret, és közben olyan, ahol ha valamit hatvan éve elrontottak, azt a város jó irányba tudja fordítani...
Milyen lenne közlekedési szempontból az ideális város? Édes szerint a kérdésre a progresszív, modern és nagyon smart innovációk helyett úgy lehet egyszerűen válaszolni, hogy az az ideális város, amelyik egyrészt nem pazarolja el hülyeségekre a köztereket, másrészt rugalmasan képes reagálni a változásokra. Tehát egy olyan város, ahol vissza lehet szorítani az elképesztő túlhatalommal létező és az élhetőséget romboló autóknak jutó teret, és közben olyan, ahol ha valamit hatvan éve elrontottak, azt a város jó irányba tudja fordítani...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.