Szerző: KATUS ESZTER
2020.09.22.
Hivatalosan is eredményt hirdettek a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) által kiírt tenderen, amellyel a Kalocsa és Paks között épülő új Duna-híd és a hozzá kapcsolódó úthálózat kivitelezőjét keresték.
Az ekr.gov-ra feltöltött dokumentumok szerint a nyertes Duna Aszfalt Kft. többek között az A-Híd és a STRABAG ajánlatánál nyújtott be kedvezőbbet.
A közbeszerzés két részből állt:
- egyrészt keresték az 512. jelű út 3+568-16+753 km szelvény (Kalocsa-M6 autópálya) közötti szakaszának tervezőjét és kivitelezőjét (I. szakasz, ebbe tartozik az új Duna-híd is),
- másrészt az 5124. j. út 5+210-10+445 és 10+575-16+360 km szelvény (Gerjen-Paks) közötti szakaszának tervezőjét és kivitelezőjét (II. szakasz) is.
Az I. szakasz kivitelezésének költségét a NIF nettó 71,9 milliárd forintra becsülte, de a Duna Aszfalt ennél 5 milliárddal drágábban, nettó 76,9 milliárdért végzi el.
A II. szakasz árát nettó 8 milliárdra becsülte a NIF, ennek azonban majdnem duplájáért, nettó 14,9 milliárd forintért csinálja meg a Duna Aszfalt.
Szíjj László cége tehát összesen nettó 91,9 milliárd forintért vállalta a munkálatokat, amiket a NIF előzetesen jóval olcsóbbra, nettó 80 milliárdra becsült.
A cégnek a Duna-híd és a hozzá tartozó 2 darab kezelő úti híd felhúzása mellett 13,2 km egybefüggő, kétszer egy sávos új közutat és három új körforgalmi csomópont kell építenie, emellett 2,9 km meglévő útszakaszt és két meglévő szintbeni csomópontot átépítenie, plusz a közműveket is ki kell váltania.
A kiírásban azonban az is szerepel, hogy a NIF a finanszírozás érdekében a “Kiemelt közúti projektek (KKP) keretében megkötött hatályos támogatási szerződés módosítását fogja kezdeményezni, és ajánlatkérő a Kbt. 53. § (6) bekezdése alapján a támogatási szerződés módosításának elmaradását olyan körülménynek tekinti, amely miatt az eljárást eredménytelenné nyilváníthatja. Továbbá a Kbt. 135. § (12) bekezdése alapján a támogatási szerződés módosításának hatályba lépését ajánlatkérő a szerződés hatálybalépését felfüggesztő feltételként köti ki.”
Vagyis nem biztos, hogy lesz elég pénz a projektre...
Az I. szakasz kivitelezésének költségét a NIF nettó 71,9 milliárd forintra becsülte, de a Duna Aszfalt ennél 5 milliárddal drágábban, nettó 76,9 milliárdért végzi el.
A II. szakasz árát nettó 8 milliárdra becsülte a NIF, ennek azonban majdnem duplájáért, nettó 14,9 milliárd forintért csinálja meg a Duna Aszfalt.
Szíjj László cége tehát összesen nettó 91,9 milliárd forintért vállalta a munkálatokat, amiket a NIF előzetesen jóval olcsóbbra, nettó 80 milliárdra becsült.
A cégnek a Duna-híd és a hozzá tartozó 2 darab kezelő úti híd felhúzása mellett 13,2 km egybefüggő, kétszer egy sávos új közutat és három új körforgalmi csomópont kell építenie, emellett 2,9 km meglévő útszakaszt és két meglévő szintbeni csomópontot átépítenie, plusz a közműveket is ki kell váltania.
A kiírásban azonban az is szerepel, hogy a NIF a finanszírozás érdekében a “Kiemelt közúti projektek (KKP) keretében megkötött hatályos támogatási szerződés módosítását fogja kezdeményezni, és ajánlatkérő a Kbt. 53. § (6) bekezdése alapján a támogatási szerződés módosításának elmaradását olyan körülménynek tekinti, amely miatt az eljárást eredménytelenné nyilváníthatja. Továbbá a Kbt. 135. § (12) bekezdése alapján a támogatási szerződés módosításának hatályba lépését ajánlatkérő a szerződés hatálybalépését felfüggesztő feltételként köti ki.”
Vagyis nem biztos, hogy lesz elég pénz a projektre...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.