Szerző: Hintalovon Alapítvány
2020.
A programról
Gyerekként és gyerekekkel foglalkozó szakemberként egyaránt rengeteg kérdés és dilemma merül fel a közösségekben. Hol húzódik a határ csíny és bántalmazás között? Mit tegyek, ha engem bántanak? Mit tehetek, ha mást bántanak? Mikor és kitől tudok segítséget kérni? Hogyan tudom megelőzni a bántalmazást? Mi a különbség jelzés és árulkodás között? Mi történik, ha jelzek? Hová fordulhatok segítségért? Hogyan működjünk együtt biztonságos keretek között? Kiért és meddig vagyok felelős az intézményben? Hogyan járulhatok hozzá a közösség átlátható működéséhez? Milyen közös értékeink és irányelveink vannak az együttműködéshez?
"Az iskola nem csak egy épület: keretek is, amelyben együttműködünk."
Miről szól a bántalmazás?
A bántalmazás mindig egyedi történet. „Nem is én ütöttem először.” „De ő gúnyolta a szüleimet.” „Azért csúfoltam ki, mert kinevetett.” „Mert a szünetben megdobtál egy krétával.” „Te meg nem válaszoltál egy fontos kérdésemre Messengeren…” – ahány eset, annyi történet. A legritkább esetben kezdődik az ügy pofonnal, minden esetnek van előzménye és oka. Akár kortárs bántalmazásról, akár tanár–diák közötti bántalmazásról beszélünk, fontos, hogy az érintettek tudják, hogy kihez fordulhatnak segítségért. A szervezetnek olyan átlátható kereteket és egyértelmű szabályokat kell felállítania a bántalmazás megelőzésére, kezelésére és utánkövetésére, melyekben minden szereplő tudja, hogy biztonságban van. A NEMECSEK Program olyan irányelv kidolgozásában segíti az intézményeket, amelynek köszönhetően mindenki biztonságban érezheti magát.
"Gyorsan segítsen valaki, nem tudom, hogyan védjem meg jól a gyerekeket!
Már mindent megtettünk az iskolán belül, mégis folytatódik a bántalmazás.
Eszköztelenek vagyunk, reméljük, nem fog történni semmi komolyabb eset…
A rendőrségre rohanjak, vagy a gyámhatóságot kell értesíteni? És a szülőknek mikor szóljunk?"
Kinek szól a NEMECSEK Program?Programunk minden gyerekekkel foglalkozó szervezetnek szól, függetlenül a konkrét tevékenységtől. Egy gyermekvédelmi irányelv hasznos lehet:
- óvodáknak
- iskoláknak
- gyermekvédelmi intézményeknek
- iskolán kívüli programokat biztosító alapítványi, egyházi és egyéb szervezeteknek
- minden olyan szervezet számára, amely bármilyen formában (pl. reklám- és
marketingtevékenységek, adományszervezés, rendezvényszervezés, szórakoztatás) kapcsolatba kerül gyerekekkel
A gyerekek jogaival, illetve a bántalmazás megelőzésével és kezelésével kapcsolatos tudás összefoglalása, a szervezeten belüli eljárások és felelősségek közös átgondolása a legfelkészültebb szakemberekkel dolgozó szervezetek számára is hasznos lehet. A közös gondolkodás ugyanis egyrészt „melegen tartja” az ismereteket, másrészt pedig segít azok összehangolásában és finomhangolásában. Ezeket a folyamatokat segíti egy gyermekvédelmi irányelv kidolgozása és alkalmazása...
A gyerekek jogaival, illetve a bántalmazás megelőzésével és kezelésével kapcsolatos tudás összefoglalása, a szervezeten belüli eljárások és felelősségek közös átgondolása a legfelkészültebb szakemberekkel dolgozó szervezetek számára is hasznos lehet. A közös gondolkodás ugyanis egyrészt „melegen tartja” az ismereteket, másrészt pedig segít azok összehangolásában és finomhangolásában. Ezeket a folyamatokat segíti egy gyermekvédelmi irányelv kidolgozása és alkalmazása...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.