Szerzők: Vitárius Bence & Petróczi Rafael & Varsányi Bence
2020.08.08.
Biztonságban vannak-e a biciklisek attól, hogy odafestettek egy sárga sávot? Örüljünk-e az új bringasávoknak, vagy azért még van hova fejlődni? Mit lehet tenni, ha egyszer csak hirtelen véget ér egy bicikliút? Bringásokat és szakértőket kérdeztünk az új budapesti bringasávokról. Videó!
Az ellenzéki városvezetés intézkedéseit a kormánypárti és a független média egyaránt hevesen kritizálta, és sok autós sem örült annak, hogy a láthatóan nem eléggé kihasznált biciklisávok az autóforgalom torlódását eredményezik.
Az új sávok problémáiról már korábban is kérdeztük Biczók Pétert, a Város és Mobilitás Intézet igazgatóját, most pedig vele és Tőkés Balázzsal, a BKK innovációs főmunkatársával, továbbá pár fővárosi bringással járjuk körbe egy videóban a témát.
Biczók szerint két fő probléma van a sávokkal:
"a felfestés egyrészt nem ad valódi biztonságérzetet a kerékpárosoknak, az új szakaszok pedig nincsenek megfelelően becsatolva a meglévő hálózatba, azaz az elérésükhöz sokszor az autók között kell tekerniük a bicikliseknek".
A megkérdezett biciklisek alapvetően előremutatónak tartják az új sávok felfestését, viszont a biztonsággal nekik is akadnak problémáik.
Tőkés szerint a járvány adta lehetőséget jól használta ki a város vezetése, de
"ez egy hosszú folyamat, a hálózat bővítése és fejlesztése több időt vesz igénybe. Biczók szerint viszont pont most, nyáron kéne folytatni ezt a fővárosnak, mert ilyenkor egyébként is alacsonyabb a forgalom az utakon".
Részletek a videóban!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.