Szerző: SEGESVÁRI CSABA
2020.08.12.
531 millió forinttal nőtt a tram-train már amúgy is 80 milliárd forint fölött járó költségvetése – derül ki a közbeszerzési értesítőből. A kivitelezési idő is 221 nappal nőtt, a magyarázat egy része pedig meglepetés.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. még 2017-ben írt ki pályázatot a Szeged-Hódmezővásárhely vonalszakasz nagyvasúti munkák tervezési és kivitelezési feladatainak ellátására. A tendert – a becsült 22,9 milliárd forint helyett nettó 25,6 milliárd forintért – a Swietelsky Vasúttechnika Kft. nyerte. A 25 hónap időtartamú, 85 %-ban uniós támogatásból megvalósuló projekt szerződését azonban július végén módosították.
Ennek oka, hogy “a MÁV Start Zrt. 2020. március 10-én arról tájékoztatta a Megrendelőt (a NIF Zrt.-t), hogy az első motorvonat próbáinak megkezdését 2020 novemberben, a másodikat 2021 februárban tudja beütemezni, viszont az ITM határozata alapján a használatbavételi engedély megszerzése előtt próbaüzemet kell tartani, amelynek elengedhetetlen feltétele két db tram-train motorvonat próbafutása.”
“Megrendelő nem láthatta előre, hogy a MÁV nem tudja időben szállítani a járműveket” – áll a napokban megjelent uniós közbeszerzési értesítőben...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.