Szerző: Index
2020.08.14.
Lezajlott az Indexen a fővárosi sebességcsökkentésről szóló társadalmi vita, de autós oldalról valahogy nem akartak megszólalni szakemberek. Ezért megkerestük az egyik legnagyobb autós portál vezetőjét, hogy megtudjuk, ebből a szemszögből hogyan látják a trendeket és lehetőségeket. Interjú Papp Tiborral, a Totalcar főszerkesztőjével.
A társadalmi vitában kerékpárosok, közlekedésmérnökök, várostervezők szólaltak meg, az autósokat valahogyan senki nem akarta képviselni. Vajon miért?
Pedig elég nagy volt a gombafelhő, amikor a főpolgármester ledobta az atombombát. Picit mindig félek attól, amikor egy ilyen általános rendelkezést lengetnek be, részletek nélkül. Szerintem az autósok azért elég rendesen felhördültek.
Nem budapesti találmány, hogy a nagyvárosok belső részein csillapítják a forgalmat. A felhördülés itt is annak szólt inkább, hogy a 70-es sebességhatárokat 50-re csökkentenék. Később az is kiderült, hogy nem általánosan, inkább differenciáltan.
Én a Totalcar főszerkesztőjeként biciklizek, motorozok, gyalogolok, de használom a közösségi közlekedést is, mint bárki más. Szerintem Budapesten egy jelentősebb sebességcsökkentés egy csomó területen agyonvágná a közlekedést. Az Üllői út bizonyos szakaszai például tulajdonképpen a sebességtúllépésre vannak építve...
Ha megnézi, több helyen hiába van 60-as tábla, 70 km/órára vannak hangolva a lámpák. Mindenki 70-nel is megy, ettől működőképes bizonyos szakaszokon az út.
De kell oda ekkora sebesség, legalábbis a belső részeken?
Nyilvánvalóan nem. Arról van szó, hogy ezeknek az utaknak van egy átbocsátóképességük, és nem lehet ezt ettől elszakítva kezelni. Az, hogy az egyik lámpánál mi van, befolyásolja az összes többi közeli csomópont közlekedését. Látszik, hogy érzékenyek ezek az összefüggések, és az is, hogy próbálják hangolgatni. Az senkinek sem lehet az érdeke, hogy ne haladjon a forgalom, mert az autók akkor a legszennyezőbbek, ha állnak a dugóban...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.