Szerző: ARATÓ LÁSZLÓ
2020.07.09.
A Európai Parlament elfogadta a járművezetők munkakörülményeit javító szabálymódosítást, amelynek az a célja, hogy a közúti szállításban elterjedt versenytorzító gyakorlatot visszaszorítsa. A magyar kormány kezdettől tiltakozott a javaslat ellen, mert álláspontjuk szerint a javaslat célja, hogy az olcsóbb kelet-európai cégeket kiszorítsák a nyugati piacokról.
A szabályozás három nagy területet érint. Egyrészt a jövőben javulnak a pihenés feltételei és a járművezetők több időt tölthetnek majd otthon. A fuvarozó cégeknek úgy kell majd megszervezniük a nemzetközi áruszállítást végző járművezetők munkáját, hogy
A SOFŐRÖK RENDSZERES IDŐKÖZÖNKÉNT (A MUNKABEOSZTÁSTÓL FÜGGŐEN HÁROM VAGY NÉGY HETENTE) HAZA TUDJANAK MENNI.
Ezentúl nem lehet a vezetőfülkében tölteni a kötelezően előírt heti rendes pihenőidőt, ehelyett a munkáltatónak megfelelő szállásról kell gondoskodnia.
Másrészt
A HATÁRÁTLÉPÉST RÖGZÍTENI FOGJÁK A JÁRMŰVEK TACHOGRÁFJAI, ÍGY NEHEZEBB LESZ EZZEL CSALNI.
Ugyanazon ország területén belül ugyanazon járművel végzett két kabotázsművelet között kötelező lesz majd négy napot várakozni, hogy ne legyen mód rendszerszerű kabotázsra. A postafiókcégek felszámolása érdekében a közúti árufuvarozó cégeknek hitelt érdemlően kell tudniuk bizonyítani, hogy tényleges tevékenységet végeznek abban az országban, ahol bejegyezték őket. Ezenkívül gépjárműveiknek nyolc hetente vissza kell térniük a cég központi telephelyére. A szabályozás a 2,5 tonnát meghaladó tömegű könnyű haszongépjárművekre is kiterjed majd, így azokat is el kell látni tachográffal.
Végezetül
EGYENLŐ DÍJAZÁSI FELTÉTELEKET KELL BIZTOSÍTANI VALAMENNYI EURÓPAI SOFŐR SZÁMÁRA
Másrészt
A HATÁRÁTLÉPÉST RÖGZÍTENI FOGJÁK A JÁRMŰVEK TACHOGRÁFJAI, ÍGY NEHEZEBB LESZ EZZEL CSALNI.
Ugyanazon ország területén belül ugyanazon járművel végzett két kabotázsművelet között kötelező lesz majd négy napot várakozni, hogy ne legyen mód rendszerszerű kabotázsra. A postafiókcégek felszámolása érdekében a közúti árufuvarozó cégeknek hitelt érdemlően kell tudniuk bizonyítani, hogy tényleges tevékenységet végeznek abban az országban, ahol bejegyezték őket. Ezenkívül gépjárműveiknek nyolc hetente vissza kell térniük a cég központi telephelyére. A szabályozás a 2,5 tonnát meghaladó tömegű könnyű haszongépjárművekre is kiterjed majd, így azokat is el kell látni tachográffal.
Végezetül
EGYENLŐ DÍJAZÁSI FELTÉTELEKET KELL BIZTOSÍTANI VALAMENNYI EURÓPAI SOFŐR SZÁMÁRA
azzal, hogy ezentúl egyértelműen kiküldésnek minősül a kabotázs és a nemzetközi áruszállítás. Kivétel ez alól, ha a jármű be- vagy kirakodás nélkül halad át egy országon (tranzit) és ha csak két ország között végez szállítást (kétoldalú szállítás), még ha közben kétszer meg is áll be- vagy kirakodás céljából...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.