Szerző: 24.hu
2020.05.07.
A megszavazott intézkedések:
- A 22 közforgalmú kikötő közül négyet (Balatonkenese, Csopak, Balatonakali, Balatonudvari) bezárnak, és nyílt árverésen értékesítenek
- Nyilvános pályázatot írnak ki a 11 vitorláskikötő bérleti szerződés keretében történő üzemeltetésére, 2021. január 1-jei kezdettel
- A személyhajózás optimalizálása érdekében megszűnik hat menetrend szerinti és négy sétahajójárat. Ezek kihasználtsága alacsony volt, így működtetésük gazdaságtalanná vált
- A társaság öt öreg, műszakilag elavult, veszteséget termelő hajót kivon a forgalomból, ezek közül hármat elad
- A társaság befejezi a hajózáshoz szorosan nem kapcsolódó tevékenységeit, így a jövőben sem kempinget, sem szállodát nem működtet tovább (Hotel Móló Siófok, Hattyú kemping Balatonszemes, Sellő kemping Balatonboglár)
A döntés hátteréről és előzményeiről korábban többször írtunk mi is. A Népszava nyomán írtuk meg, hogy még a kormánypárti vezetésű tóparti települések sem támogatták a Balatoni Hajózási Zrt. reorganizációs tervét, mely szerint bérbe adnák a cég vitorláskikötőit, s eladnák kempingjeit, szállodáját és több kikötőt. A Népszava ráadásul úgy tudja, hogy a Bahartban részvényes 21 tóparti település egyike sem támogatta a reorganizációs tervet, viszont akadtak, akik tartózkodtak, így például Nagy Bálint, Keszthely Fidesz-KDNP-s polgármestere. Viszont az egységes fellépésnek is csak szimbolikus jelentősége lehetne, hiszen az állam – illetve a nevében eljáró MTÜ – a tavaly augusztusi, 6,6 milliárdos tőkeemeléssel minősített többséget szerzett a részvényes tóparti önkormányzatok rovására, így mindenről egyedül dönthet.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.