2020. április 5., vasárnap

RÁADÁS: A 21. SZÁZAD ISKOLÁJA (PDF)

MAGYAR ELEKTRONIKUS KÖNYVTÁR
Szerző: MEK
2020.03.27.



Bevezető

1. ÉPÜLET
1.1 A 21. század iskolájának berendezése (Molnár Gyöngyvér)
1.1.1 A falak és a mennyezet színei
1.1.2 Fény, megvilágítás
1.1.3 Az ablak elsötétíthetősége
1.1.4 Bútorzat
1.2 Oktatási helyiségek kialakítása (Németh Edit)
1.2.1 Általános oktatási egység
1.2.2 Az ülés ergonómiája
1.2.3 Helyszükséglet
1.2.4 Számítógépes oktatási egység
1.2.5 Berendezések, eszközök
1.2.6 Egy képernyős munkahely beállítása
1.2.7 A képernyős munkahelyek megvilágításának speciális kérdései
1.3 A fizikai környezet kialakításának ergonómiai szempontjai (Németh Edit)
1.3.1 Fizikai környezet tényezői
Felhasznált irodalom

2. INFORMATIKAI INFRASTRUKTÚRA
2.1 Multimédia
2.1.1 Interaktív tábla használatának oktatás technikai kritériumai (Makó Ferenc)
2.1.2 Szavazórendszerek (Molnár Gyöngyvér)
2.1.3 Oktatási célú projektorok (Makó Ferenc)
2.1.4 Érintőképernyős számítógépek (Molnár Gyöngyvér)
2.2 Tanár-diák-szülő kapcsolat támogatása: az átlátható, kliens központú iskola (Hutai László)
2.2.1 Digitális napló
2.2.2 Jelenlét és közlekedés számon tartása az iskolaépületben
2.2.3 Telefon (számla)-kezelés
2.3 Pályázati lehetőségek (Simonics István)
2.3.1 Miért pályázzunk?
2.3.2 Információk, pályázati felhívások
2.3.3 Pályázatok előkészítése és írása
2.3.4 Pályázatok megvalósítása és a monitoring szerepe
2.3.5 Jelentések, beszámolók készítése
2.4 CRM az iskolában (Kemény Szilvia, Kovács László)
2.4.1 A kommunikáció támogatása
2.4.2 Üzleti intelligencia megoldások
2.4.3 Veszedelmes viszonyok
2.4.4 Életút követés
2.4.5 Összegzés
Felhasznált irodalom

3. PEDAGÓGIA
3.1 Tartalom
3.1.1 Mi a digitális tananyag? (Kárpáti Andrea)
3.1.2 Műfajok (Kárpáti Andrea)
3.1.3 Tananyag-értékelési szempontok (Kárpáti Andrea)
3.1.4 Tananyag-adatbázisok (Kárpáti Andrea és Tímár Sára)
3.1.5 A tartalom tervezésének és kivitelezésének pedagógiai és pszichológiai szempontjai (Simonics István)
3.2 Módszerek
3.2.1 Csoportmódszerek (Kárpáti Andrea, Molnár Gyöngyvér, Molnár Pál)
3.2.2 Online kommunikáció (Szabó Vince)
3.2.3 Az egyéni tanulás támogatása (Kárpáti Andrea)
3.2.4 Előadói technikák (Tóth Péter, Cséfalvay Miklós, Pethő Balázs, Makó Ferenc)
3.2.5 Webes közösség (Kárpáti Andrea)
3.3 Értékek és értékelés
3.3.1 Értékelés-számítógép alapú tesztelés, online tesztkörnyezet, adaptív tesztelés (Molnár Gyöngyvér)
3.3.2 A jövő iskolájának pszichés komfortja (Suplicz Sándor)
Felhasznált irodalom


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.