2020. április 27., hétfő

ÓRÁNKÉNT 15 EZERÉRT ELLENŐRZI A JEGYEDET A VOLÁNBUSZON A VOLT RENDÉSZETI ÁLLAMTITKÁR CÉGE

G7.HU
Szerző: JANDÓ ZOLTÁN
2020.04.27.


Miközben ma külön közleményben hívta fel az érettségire készülő diákok figyelmét a Volánbusz, hogy a járműveiken már nem árulnak jegyet, a busztársaság épp ezek ellenőrzésére adott milliárdos megbízást a közelmúltban egy, a harmadik Orbán-kormány rendészeti államtitkárának érdekeltségébe tartozó cégnek. Az erről szóló szerződést ráadásul épp a koronavírus miatti vészhelyzet elrendelésének másnapján írták alá a kormányból minden bizonnyal jórészt ügynökmúltja miatt távozni kényszerülő Tasnádi László többségi tulajdonában álló ESG Holding Zrt-vel.

Bár akadtak állami cégek, amelyek már ekkor változtattak terveiken a koronavírus miatt, a Volánnál nem ez volt a helyzet. Az államtitkár cége az eddig megszokottnál sokkal nagyobb óraszámban végezheti az utasok jegy- és bérletellenőrzését az állami közlekedési vállalat és alvállalkozói által üzemeltetett menetrend szerinti autóbuszjáratokon. A közbeszerzési rendszerbe feltöltött dokumentumok szerint emellett a vitel- és pótdíj beszedési feladatokat is ők láthatják majd el. Mindezt 15200 forintért ellenőri óránként.

Megérkezett Tasnádi és elkezdtek dőlni az állami megrendelések

Az ESG Zrt. győzelme több okból is érdekes. Bár nem teljesen tapasztalatlanok a jegyellenőrzési területen, egyrészt eddig is csak a Volánnak végeztek ilyen munkát, másrészt alapvetően egyáltalán nem ezzel foglalkoznak, hiszen a főtevékenységük a személybiztonsághoz kötődik. Ráadásul – bár a vállalat saját honlapján úgy mutatkozik be, hogy közel két évtizede aktív szereplője a személy-, és vagyonvédelmi piacnak – ezt a céget csak 2015-ben alapították és 2018-ig lényegében bevételük sem volt.

Persze ettől a honlapon lévő adatok nem teljesen valótlanok. A különböző tanúsítványokból kiderül ugyanis, hogy azokat nem az ESG Zrt, hanem az Elit Security Group Kft. kapta, ami nem csak a nevének rövidítése miatt kötődik a Volán mostani tenderének győzteséhez, hanem tulajdonosi háttere miatt is. Utóbbiban azonban véletlenül sem teljes az átfedés, különösen azóta nem, hogy az ESG Zrt. bevételei – jórészt az állami megrendeléseknek köszönhetően – nagyjából két éve felpörögtek*.

A vállalatban 2018 októberében szerzett (egy másik cégen keresztül) többségi részesedést Tasnádi László, és nagyjából ezzel egy időben indult be a biznisz is a társaságnál.


Az ESG már a volt államtitkár megjelenésének évében 200 milliós árbevételt csinált, ami bő százhúszszorosa az előtte lévő három év összes forgalmának. Tavaly óta pedig ömlenek az állami megrendelések a vállalathoz. Már a mostani Volánbuszos előtt is 325 millió forintnyi állami megbízást kaptak önállóan, ami azonban ennél is fontosabb, hogy két gigantikus közbeszerzést is elnyertek más cégekkel közösen.

Az MNV székházának, bérleményeinek és saját tulajdonú ingatlanjainak komplex vagyonvédelmi feladatait 12 milliárd forintért láthatja el elvileg négy évig egy olyan 9 cégből álló konzorcium, amit az ESG vezet, a MÁV pedig egy 24,5 milliárdos személy-és vagyonvédelmi keretszerződést írt alá több más vállalat mellett velük is. Utóbbi ugyan nem jelent automatikus megbízást, hiszen az egyes konkrét feladatokért elvileg a keretszerződésbe bekerült 11 cég külön versenyez majd, de a lehetőségét megteremti annak, hogy a vasúttársaságtól is milliárdokhoz jusson Tasnádi cége...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.