Szerző: LATYÁK BALÁZS
2020.04.21.
A magyarok legtöbbször valamelyik áruházban vásárolnak zöldséget és gyümölcsöt, amire átlagosan 3 ezer forintot sem költenek. Az importtermékeket egyértelműen elutasítják, ahelyett szívesen veszik a hazai gazdák terményeit. A mezőgazdaság szereplői ugyanakkor ma nem az ő igényeiknek, hanem a kereskedők elvárásainak tesznek eleget. Ezen a tendencián változtatna a jövőben a zoldseges.com, amely a ’80-as évek jólétét szeretné megteremteni a ma elérhető modern technológiákkal. Goda Szilárddal, az oldal alapítójával beszélgettünk.
Hol vásárolunk leginkább zöldséget és gyümölcsöt? A magyar terméket keressük, vagy a külföldről hozott áruval is beérjük?
A koronavírus magyarországi megjelenése előtt, februárban végeztünk egy kutatást. A 32 123 személy megkérdezésével készült felmérésből kiderült, hogy a válaszadók 55 százaléka nagyobb áruházláncokban vásárol zöldséget és gyümölcsöt. Itt az árak a húséval vetekszenek, ami egyáltalán nem fedi az előállítási költségeket. A minőségről pedig inkább ne is beszéljünk! A kutatás szerint a válaszadók 60,1 százaléka kifejezetten a hazai termesztésű árut keresi, 57,4 százaléka közvetlenül a termelőtől is vásárolna zöldséget és gyümölcsöt.
Egy vásárlásnál átlagosan mekkora mennyiséget vesznek a magyarok zöldségből és gyümölcsből, jellemzően milyen termékeket keresnek, s ezekre mennyit költenek?
Ez súlyos népegészségügyi kérdés. Mérésünk szerint a magyar lakosság 60,1 százaléka egy-egy alkalommal kevesebb mint háromezer forintot költ zöldségfélékre, a megvásárolt termékek súlya pedig a három kilót sem éri el. Kiderült, hogy a vásárlók számos olyan zöldséget és gyümölcsöt hiányolnak az áruházak polcairól, amely a magyar kertekben is megterem. Ilyen a cseresznye, a bodza, a birs, a mángold, a sóska, a málna, a dió, a csemegekukorica...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.