Szerző: hvg.hu
2020.04.09.
Átalakul az édességek és a snackek piaca a koronavírus-járvány miatt elrendelt korlátozások idején. A húsvéti nyuszik jó része idén gazda nélkül marad, a müzlit viszont vesszük, ha már otthon új életet kezdhetünk.
A húsvéti családi ünnepek elmaradása miatt jelentősen megcsappant a kereslet a csokinyuszik és a csokitojások iránt: amíg az elmúlt években nagyjából 5 milliárd forint értékben 800 tonnányit vásároltak a magyar fogyasztók az üreges csokoládékból, most két számjegyű csökkenés látszik a forgalomban – mondta el a Magyar Édességgyártók Szövetségének elnöke, Sánta Sándor a szövetség hagyományos húsvéti sajtótájékoztatóján. Az ezúttal konferenciahívásként megrendezett beszélgetésen részt vettek a legnagyobb hazai édességgyártók képviselői is, ők mind arról beszéltek: az elmúlt hetekben teljesen átalakult a hazai fogyasztás.
Nem csak a – most már a boltokban jelentős kedvezménnyel kapható – csokinyuszik estek áldozatául ugyanis a járványnak. A gyártók úgy tapasztalják, hogy csökkent az impulzusvásárlás, ami az ő esetükben azt jelenti, hogy visszaesett a kereslet a táblás csokik vagy éppen a gumicukrok iránt. Ehelyett az emberek inkább az otthontartózkodásra berendezkedve elkezdtek funkcionális termékeket vásárolni, magyarul megnőtt az érdeklődés például a müzlik, a zabbal készülő vagy a puffasztott termékek iránt – mondta el Mészáros Tamás, a Cerbona ügyvezető igazgatója. Így most elvileg azok a cégek járnak jól, amelyek az elmúlt években ilyen irányban fejlesztettek...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.