Szerző: PÓSFAI ORSI
2020.04.27.
Solymár Károly Balázs infokommunikációért felelős helyettes államtitkárral jelent meg hétfő reggel egy interjú a Magyar Nemzetben, melyben a politikus nem csak arról beszélt, mennyire sikeres a távoktatás, hanem arról is, hogy még azokat a tanulókat is bekapcsolták az oktatásba, akiknek nincs megfelelő eszközük vagy internetkapcsolatuk.
Solymár szerint „Magyarországon felelős és ambiciózus döntés született a digitális oktatás bevezetésével”, sikerrel céloztuk meg az oktatási rendszer „minél kisebb sérelemmel járó átállítását”, miközben az emberi élet és egészség védelmének elsőbbséget adtunk. Az államtitkár az interjúban az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) Digitális jólét programját és Digitális összefogás kezdeményezését éltette (az intézményvezetők és pedagógusok „példa nélküli” erőfeszítései mellett), melynek keretében a „digitális ágazat szereplői a magyar polgárokra nehezedő terhek csökkentésén dolgoznak.”
Az ITM programjában több mint 180 digitális alkalmazást, szolgáltatást bocsátottak a szektor szereplői a társadalom rendelkezésére (az ITM parlamenti és stratégiai államtitkára szerint az eddig felajánlott szoftverek és eszközök piaci összértéke meghaladja a 30 milliárd forintot), az Emberi Erőforrások Minisztériuma pedig több tankönyv digitális változatát is elérhetővé tette.
A sikerek sorjázása közepette Solymár néhány mondat erejéig megemlítette azokat a diákokat is, akiknél „a megfelelő eszközök vagy az internetkapcsolat hiánya miatt még felmerülhetnek nehézségek” – az ő bekapcsolásuk az oktatásba „folyamatban van”.
Ha a kormány szándéka valóban az, hogy május 4-e után feloldja a korlátozásokat, akkor ez a „folyamat” meglehetősen elkésett, miközben azt is lehet tudni, hogy ezeknél a tanulóknál behozhatatlan lemaradásokat okozhatott ez a másfél hónap kimaradás.
Még a Klebelsberg Központ számításai szerint is közel negyvenezer diák (a 750 ezerből) marad ki a digitális oktatásból annak köszönhetően, hogy nincsenek meg az ehhez szükséges eszközeik. Ezek a számok azonban csak az állami fenntartású iskolákra vonatkoznak, Ercse Kriszta oktatáskutató szerint a teljes szám valójában 100 ezer körül lehet. Az ITM Digitális összefogás programjában 50 okostelefon és laptop jutott el nehéz helyzetben lévő családokhoz, de ez sem az államtól jött: a Van helyed! alapítványon keresztül a Huawei Hungary adományozta őket...
Még a Klebelsberg Központ számításai szerint is közel negyvenezer diák (a 750 ezerből) marad ki a digitális oktatásból annak köszönhetően, hogy nincsenek meg az ehhez szükséges eszközeik. Ezek a számok azonban csak az állami fenntartású iskolákra vonatkoznak, Ercse Kriszta oktatáskutató szerint a teljes szám valójában 100 ezer körül lehet. Az ITM Digitális összefogás programjában 50 okostelefon és laptop jutott el nehéz helyzetben lévő családokhoz, de ez sem az államtól jött: a Van helyed! alapítványon keresztül a Huawei Hungary adományozta őket...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.