Szerző: STUBNYA BENCE
2020.04.14.
25 éves Attila az Il Treno Trombitás éttermében futárkodik, az I., II. és XII. kerületben szállít ki. Szerinte a járvány alatt eddig az egyetlen pozitívum a munkájában, hogy csökkent a forgalom az utakon, de ezen kívül sok jóról nem tudott beszámolni.
“A fizetésünket nagyjából 25 százalékkal csökkentették és csak három napot jövök hetente, szóval kétszer ennyit kéne dolgoznom, hogy ugyanannyi pénzt keressek, mint a járvány előtt. Nekem szerencsém volt, mert találtam egy másik helyet, ahol beugrózok a hét több napján”
– mondta.
A munkáltatótól kaptak kesztyűt, maszkot és kézfertőtlenítőt, amit mindig használ, mielőtt új címhez indulna. Azt mondta, nem fél attól, hogy elkapja a vírust.
Ha a mostanában szellemvárosnak ható Budapest utcáin sétálunk, feltűnhet, hogy a megszokottnál jóval többi biciklis és motoros futár jön szembe az utcán. Ez alapján akár azt is gondolhatnánk, hogy miközben tízezrek vesztik el a munkájukat, a futároknak még jó dolguk van, hiszen a kényszerűségből otthon maradók tömegei rendelnek ételt. Valójában azonban a gazdaságnak ezt a részét is felforgatta a járvány, és amellett, hogy
a futárok most a fertőzésveszélynek leginkább kitett munkavállalók közé tartoznak, valójában pénzügyileg sem járnak igazán jól.
Persze nagyon sok minden függ attól, hogy pontosan mit és milyen formában szállít egy futár, illetve hogy melyik cégnek dolgozik. Több futárral is beszéltünk, akik a piac különféle szegmenseire látnak rá: volt közöttük olyan, aki étterem alkalmazottjaként, és volt, aki heti menüs ételkiszállítást végző cégnek dolgozik, valamint netpincéres és woltos “futárpartnerekkel”* is beszéltünk. Emellett az azonnali irat- és csomagszállítást végző és nagyobb logisztikai cégeket megkérdeztünk arról, hogy milyen hatása van a járványnak a piacukra...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.