Szerző: KATUS ESZTER
2020.03.10.
Néhány vendég panaszt tett egy pécsi szálloda recepcióján, miután akadálymentes szobát kapott. A vendégek azt kifogásolták, hogy nem akarnak “kórházi” szobában megszállni, és hogy kifolyik a víz a zuhanyzóból. A szálloda végül kompromisszumra kényszerült.
A People First – HU nevű egyesület tagjai, akik a fogyatékosággal élők mindennapjait segítik, többek között feltérképezik és matricákkal látják el azokat a pécsi intézményeket, amelyek akadálymentesek. Szerencsére egyre több étterem, kávézó, bolt és kulturális létesítmény ajtajára kikerülhetett már a matrica, és néhány szálláshely is büszkélkedhet az akadálymentes jelzővel.
Így például egy népszerű pécsi szálloda, ahol négy teljesen akadálymentes szoba is volt. Egészen a közelmúltig.
– Nemrég tudtuk meg, hogy a négy akadálymentes szobából már csak egy maradt teljesen akadálymentes – mondta el az Átlátszónak a People First egyesület elnöke, Pataki Veronika. – Döbbenten álltunk a helyzet előtt, hiszen egy nagyon progresszív, igazán európai szellemiségű és hozzáállású hotelről van szó. Olyannyira, hogy már a recepció mellett is kialakítottak egy teljesen profi akadálymentes mosdót, amit akár az utcáról betérő kerekesszékes emberek is használhatnak. Ez azért nagy szó, mert a városban alig akad nyilvános wc, főleg olyan, amely akadálymentesített is. Ezért is lepődtünk meg annyira, amikor kiderült, hogy a szakmailag is kifogástalan négy szobából a vendégek panaszai miatt hármat részben visszaalakítottak “sima” szobává. Érthető, ha egy hotel nem akar ügyfeleket veszíteni, ezért nem is a szálloda döntésén csodálkozunk, sokkal inkább az emberek hozzáállása miatt keseredtünk el, hiszen míg nekik minden szoba jó lehet, addig a mozgáskorlátozottaknak csak nagyon kevés – magyarázta Pataki Veronika.
Arról, milyen kihívásokkal kell nap mint nap megküzdenie egy kerekesszékkel élőnek, ebben a cikkben is foglalkoztunk...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.