2020. március 29., vasárnap

TÍZMILLIÁRDOS BUKÁS FENYEGETI A JÁRVÁNY MIATT A BUDAPESTI KÖZLEKEDÉST

G7.HU
Szerző: BUCSKY PÉTER
2020.03.29.


Február 1-je óta vezeti a fővárosi közlekedést irányító Budapesti Közlekedési Központot (BKK) Varga Ivett, akit egyebek mellett arról kérdeztem, hogyan érinti a koronavírus-járvány az ágazatot, milyen fejlesztések valósulhatnak meg a következő években, és mikor lesz végre elektronikus jegyrendszer Budapesten.

Mik a fő kihívások a koronavírus járvány kapcsán a fővárosi közösségi közlekedésben?

– Felelős munkáltatóként a cégcsoport összes dolgozóját, akinek az esetében meg lehetett oldani – nagyságrendileg a munkatársak felét –, home office munkavégzésre küldtük haza, hogy ezzel is csökkentsük a megbetegedés kockázatát. A „frontvonalban” dolgozó kollégákat pedig, akiknek nem tudjuk ezt a lehetőséget biztosítani, elláttuk a szükséges védőfelszereléssel. Ami az utasforgalmat illeti: jelenleg a tanszüneti menetrend van érvényben Budapesten, de már ahhoz képest is nagyon jelentős elmaradás van:

a járatok átlagosan tíz százalékos kihasználtsággal futnak, egyes vonalakon üresen, vagy elvétve egy-egy utassal haladnak a buszok.

Amíg azonban nem rendelnek el kijárási tilalmat – és a hírek szerint erre jelenleg nem kell készülni –, addig mi biztosan fenntartjuk a közösségi közlekedési szolgáltatást, és folyamatosan vizsgáljuk a kihasználtságot, így akár még az is elképzelhető, hogy tovább ritkítjuk a járatszámot. (Interjúnk azelőtt készült, hogy a BKK csütörtökön bejelentette, április 1-jétől a tanszünetinél ritkább szombati menetrendre áll át a hétköznapokon is. A szombattól élő kijárási korlátozás feltételei nem olyan szigorúak, mint egy kijárási tilalomé.) A kijárási tilalom életbe lépése egy teljesen más helyzetet teremtene, abban az esetben Budapest Főváros Önkormányzatának vagy a kormányzatnak a döntése lenne az iránymutató a közösségi közlekedés kapcsán...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.