Szerző: NÉMETH RÓBERT
2020.03.05.
„Az iskola nem a gyermekek igényeit kielégítő intézmény.” Hát akkor mi?
Nem most kezdődtek a viták az új Nemzeti alaptantervről, sőt már egy ideje áll a bál a magyar diákok iskolai életét meghatározó állami dokumentummal kapcsolatban (és jellemző, hogy vita is csak a kormányrendelet megjelenése után alakulhatott ki, ugyan is a NAT teljesen titokban készült). Több intézmény, pedagógusszervezet, pedagógusok (köztük liberális elhajlással nehezen vádolható egyházi iskolák tanárai) is megszólaltak már az új az NAT nyilvánosságra hozatala óta, jelezték kifogásaikat annak tartalmával, szellemiségével kapcsolatban, nehezményezték, hogy annak kidolgozását nem előzte meg valódi szakmai egyeztetés, párbeszéd, és hogy valójában azt sem lehet tudni, kik, milyen szakmai kör dolgozták ki azt. Számos cikkünk született az elmúlt időszakban a NAT-ról és az arra érkezett reakciókról.
Bár szignifikáns mennyiségű kritikus véleményt hallhattunk az elmúlt hetekben, azt azért nem mondhatni, hogy háborog az egész szakma, mert, ha az összes intézményt és az összes pedagógus számát vesszük alapul, és azt összevetjük a kritikus hangok számával, akkor nem kapunk őrületesen magas arányt. Ám egyrészt a kritikát megfogalmazók mellett nem nagyon találkozunk olyan releváns véleményekkel, amelyek szívből és melegen üdvözlik az új pedagógusszakmai alapdokumentumot, másfelől pedig az elmúlt évek központosító, állami pórázra rántó, rendpárti intézkedései után ez a félcsend is üvöltően beszédes.
Most azonban újabb adag olaj fröccsent a parázsra...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.