Szerző: TÓTH RICHÁRD
2020.03.21.
A koronavírus-járvány idején is jelentkezik a Fülke, a hvg.hu közéleti podcastja. Radó Péter oktatáskutatóval arról beszélgettünk, milyen hatása van a vírusnak a magyar oktatásra.
Radó Péter oktatáskutatóval, a CEU Közpolitikai Tanulmányok Központjának munkatársával a koronavírus-járvány és a személyes találkozások csökkentése miatt Skype-on keresztül beszélgettünk.
A kérdés az, hogyan alakult át a magyar oktatás és tért át a rendszer a digitális távoktatásra.
Amikor Orbán Viktor bejelentette, hogy a diákok előtt bezárnak az iskolák és áttérnek a digitális távoktatásra, akkor azt mondta, úgyis be akarták vezetni jövőre, most kicsit hamarabb jött el az időpont.
Radó azt mondta, a jelen helyzetben
az állam a legkisebb szereplő szerencsére.
- mik az első hét tapasztalatai,
- kaptak-e központi segítséget a tanárok, vagy marad a kreativitás,
- felkészítették-e erre a szülőket,
- mi a helyzet az elmaradottabb helyeken, ott mit kezdenek a digitális oktatással, illetve
fenntartható-e ez a helyzet hosszabb távon.
Szóba kerül még Maruzsa Zoltán államtitkár is, aki úgy fogalmazott, nem halasztják el az új Nemzeti alaptanterv szeptemberi bevezetését, a pedagógusoknak most ráadásul több szabadidejük van, így van lehetőségük elvégezni az alaptantervvel kapcsolatos feladatokat.
ITT HALLGATHATÓ MEG
- kaptak-e központi segítséget a tanárok, vagy marad a kreativitás,
- felkészítették-e erre a szülőket,
- mi a helyzet az elmaradottabb helyeken, ott mit kezdenek a digitális oktatással, illetve
fenntartható-e ez a helyzet hosszabb távon.
Szóba kerül még Maruzsa Zoltán államtitkár is, aki úgy fogalmazott, nem halasztják el az új Nemzeti alaptanterv szeptemberi bevezetését, a pedagógusoknak most ráadásul több szabadidejük van, így van lehetőségük elvégezni az alaptantervvel kapcsolatos feladatokat.
ITT HALLGATHATÓ MEG
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.