2020. március 31., kedd

HA ÚJ METRÓ LESZ, CSAK ORBÁN ÉPÍTHETI – TÜNDÉRMESÉK ÉS A VALÓSÁG A BUDAPESTI KÖZLEKEDÉSBEN

168 ÓRA
Szerző: ZSIDAI PÉTER
2020.03.31.


Saját fejlesztési forrás és kormányzati, uniós támogatás nélkül a főváros legalább egy évtizedre lemondhat metróvonalainak meghosszabbításáról, pedig, ahogy mondani szokás, lenne rá igény. A kormány viszont az ellenzéki többségű fővárost kihagyva aktivizálja magát: 10 éven belül saját, gyorsvasútnak nevezett, budapesti metróvonalat ígér Ráckevétől Szentendréig.

A négy fővárosi metróvonal jövőbeni fejlesztési esélyei - fővárosi és kormányzati érdekektől függően - többféleképpen határozhatók meg. A megvalósításhoz legközelebb álló, közlekedés szakmailag és költséghatékonyság szempontjából is racionális döntés a 3-as metró meghosszabbítása lenne Káposztásmegyerig. Ez a főváros kedvence. A kormányzat azonban a ráckevei HÉV összekapcsolását favorizálja a csepeli, majd a szentendrei HÉV-vel. Ez összességében irdatlan pénzt követelne, megvalósulására mégis nagyobb az esélyt kínál, hogy a kormány kiemelten támogatja a sport világversenyeket. A harmadik vegyes, fővárosi-kormányzati érdekű beruházás, emiatt a 2-es metró és a gödöllői HÉV összekapcsolásának csekély az esélye...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.