Szerző: CSENDES-ERDEI EMESE
2020.03.12.
A Budapesti Városarculati cég vezetője az új Budapest-koncepcióról.
Faix Csabát nemrég nevezték ki a Budapesti Városarculati Kft. és a Budapesti Fesztivál és Turisztikai Központ élére, amelynek többek között az lesz a feladata, hogy újragondolja a budapesti turizmus koncepcióját. Faix tervei között szerepel a belváros tehermentesítése és a kocsmatúráknál sokkal magasabb minőséget képviselő programok népszerűsítése.
Magyar Narancs: Mit jelent most Budapest mint márka?
Faix CSaba: Szerintem több mindent egyszerre, és pont azt szeretném, hogy amennyire lehet, ezeket rendezzük egy gondolatiság alá. Ehhez a legfontosabb az lenne, hogy ne én határozzam meg egy íróasztal mögül, hanem mindannyian, akik itt élünk, üljünk le és beszéljük meg. Ez a munka fog most elkezdődni, és az elkövetkezendő hat-nyolc hónapban azt szeretném megvalósítani, hogy mindazok, akik ezt a várost alkotják – kulturális intézményben dolgozók, itt élő külföldiek, helyi lakosok, vállalkozók, egyetemisták, politikusok – szedjük össze, hogy mit gondolunk erről a városról. Lényegében ez lesz az egyik fő feladata a Városarculati Kft.-nek. Itt nem problémákat akarunk beazonosítani, hanem kiemelni a városból a jó dolgokat, ami miatt büszkék lehetünk Budapestre. Mint már említettem Budapest mindenkinek mást jelent, valaki azt szereti, hogy a bulinegyedben tud mulatni, más meg azt szereti, hogy el tud menni a Müpába, ahol világsztárokat hallgathat meg.
NN: De jelenleg mit kommunikál magáról a város? Miért jönnek ide a legtöbben?
FCS: Elég világos, hogy Budapest az elmúlt években elsősorban a diszkont légitársaságoknak, leegyszerűsítve a bulituristáknak köszönhette azt, hogy ilyen ütemben tudta növelni az idelátogatók számát. Ez persze nem azt jelenti, hogy csak ők jelentek meg a városban, de elsősorban nekik köszönhetően van most egy nagy bumm. Ezen kívül nagyon sok turistát jelentenek a buszos utak, illetve egyre meghatározóbb szerephez jutnak a szállodahajók is. Amiről azt gondolom, hogy fejlesztésre szorul, az a konferenciaturizmus, vagyis a konferenciákra, üzleti utakra, expókra ideérkezők. Egy olyan szegmensről beszélünk, amiben még van növekedési potenciál. Ez a típusú turizmus azért is támogatandó, mert az itt lakók életét kevésbé zavarja, mint mondjuk a bulituristák jelenléte...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.