Szerző: BALLA ISTVÁN
2020.03.14.
Az iskolabezárás miatt akár észre is vehetné az oktatási rendszer, hogy 2020-at írunk. Technológiailag majdnem minden adott ahhoz, hogy korszerű távoktatásra álljunk át ideiglenesen, ám változtatni kell a pedagógiai szemléleten, s ez már nehezebb ügy. Bemutatunk néhány távoktatási platformot, amit bármely iskola használhat.
A járvány megfékezésére tett intézkedések között számos országban döntöttek arról is, hogy bezárják két hétre vagy nem meghatározott időre az óvodákat, iskolákat, egyetemeket. Végül - miután minden parlamenti frakció, köztük a Fideszé is e mellett érvelt - Magyarország kormánya is követte ezt a példát.
Egy országos iskolabezárásnak nyilván rengeteg következménye van, kihat például a gazdaságra (hiszen szülőknek kell otthon maradni), erősítheti a diákok esélyegyenlőtlenségét (hiszen a szerencsésebb családok gyerekei otthon is megkapják a megfelelő figyelmet, míg a hátrányos helyzetű diákok kevésbé), sok százezer diáknak a meleg ételhez való hozzájutás is az iskolához kötődik stb.
Ezek komoly kérdések, amiket nyilván mérlegelni kell. A kormányzati kommunikáció azonban péntek estig ezekről nem szólt, csak arról - mint ezt pénteken reggel Orbán Viktortól is hallottuk –, hogy a közoktatási intézményeket azért nem zárják be, mert a vírus nem jelent veszélyt a legfiatalabbakra, és hogy ha az iskolákat bezárják, az a tanév végét is jelentené egyben, a tanárokat pedig fizetés nélküli szabadságra küldik.
A péntek esti orbáni bejelentés viszont már nem a pedagógusok fizetés nélküli szabadságáról szólt, sőt, őket továbbra is munkára fogja az újonnan bejelentett ideiglenes oktatási rendszer, a "digitális munkarend": távoktatási feladataik lesznek. Sajnos nem szólt Orbán sem az esélyegyenlőség kérdéséről, sem arról, hol kapnak meleg ételt azok, akik eddig csak az iskolában...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.