Szerző: JUHÁSZ DÁNIEL
2020.02.06.
A korábbi hírekkel ellentétben egyelőre nem tervezi a kormány fejlesztő évfolyamok bevezetését az óvoda és az általános iskola közé. A módosított Nemzeti alaptanterv e nélkül is éles kritikákat kap.
Nincs napirenden a nulladik évfolyam bevezetése – közölte megkeresésünkre az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi). Lapunk korábban úgy értesült, hogy az új, módosított Nemzeti alaptantervben (NAT) hangsúlyosabban jelenik majd meg az óvoda-iskola átmenet, és helyet kaphat benne egy, a nulladik évfolyamokról szóló rész is, ami az óvoda és az általános iskola közötti, szabadon választható felkészítő osztály létrehozására adott volna lehetőséget. Néhány hete a kormánypárti Magyar Nemzet is arról írt: miután az óvodai nevelés meghosszabbításával már csak egy „bonyolultabb eljárással” lehet élni, a szaktárca azt szeretné, ha alaposabb felkészítést kapnának a gyerekek, ezért az óvoda és az első osztály között megjelenik egy iskolai életre előkészítő szakasz.
Mindebből végül semmi nem lett. A múlt pénteken éjjel megjelent NAT szövege mindössze néhány mondatban tér ki az iskolakezdést megelőző óvodai fejlesztés fontosságára, valamint arra, hogy a „gyengéd” átmenet érdekében iskolakezdéskor fel kell mérni a nyelvi, mozgáskoordinációs és egyéb hátrányokat, szükség esetén pedig kompenzációs, fejlesztő gyakorlatokat kell beépíteni a tanórákba. Az Emmi szerint a fejlesztő évfolyamok bevezetéséről egyébként sem a NAT-nak kell rendelkeznie...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.