Szerző: SZÉNÁSI SÁNDOR
2020.02.24.
Teljesíthetetlen követelményrendszer, poros, elavult, 15—20 év múlva nevetni fognak rajta. Addig is kontraproduktív, a középiskolásoknak ezt a tantervet nem lehet beadni.
Most, hogy elfogadták a Nemzeti alaptantervet, sőt a kerettantervek is megjelentek, a kormány hirtelen konzultálna a pedagógusokkal. Csakhogy már nincs miről. Előbb kellett volna, ahogy azt a szakma többször is kérte, ez az utólagos érdeklődés még leeresztő szelepnek, feszültségoldónak is kevés lesz – mondja Szűcs Tamás a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének elnöke.
Két szemben álló vélemény kering, az egyik szerint rossz a NAT, a másik szerint pedig jó. Az a baj, hogy a vélemények nem szakmai érvek, hanem ideológiák mentén alakulnak ki. Szűcs Tamás szerint az egész alaptanterv, az egész szemlélet elavult, poros. Pár évtized múlva csak mosolyogni fognak rajta a történészek. Az oktatásban a rendszerváltás óta működik egy inga, amely egyre jobban kileng, már ott tart, hogy helyrehozhatatlan károkat okoz. Kurzusváltásra lenne szükség.
A NAT teljesíthetetlen követelményrendszert támaszt, teljesen korszerűtlen, nem gondolkodni tanít. Valakikben él egy múlt század eleji iskolakép, azt akarják visszahozni, csakhogy nem lehet. A kamaszok nem esznek maszlagot! Az ideológiai túlfűtöttség, a nacionalizmus kontraproduktív, visszaüt. A középiskolások mindig is utálták, amit rájuk erőltettek. Most sincs ez másképp.
A PDSZ beemelte a követelései közé a NAT elutasítását, március 2-án konkrét tervvel állnak elő arról, hogy mit akarnak tenni az alaptanterv ellen, az oktatás érdekében.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.