Szerző: SZALAI ANNA
2020.01.22.
A BKV felügyelőbizottságának ülésén vezető napirendi pont lesz az M3-as vonalon közlekedő szerelvények beszerzésének kivizsgálására vonatkozó javaslat.
Péntekre összehívta a BKV felügyelőbizottságát Katona Tamás, a testület elnöke. A vezető napirendi pont az M3-as vonalon közlekedő orosz metrószerelvények beszerzésének teljes körű kivizsgálására vonatkozó javaslat.
Karácsony Gergely főpolgármester január elején kérte fel a BKV és a BKK felügyelőbizottságát a beszerzés minden körülményét tisztázó vizsgálat lefolytatására, miután az Mfor megírta: hat felújított metrókocsit rozsdásodás miatt ki kellett vonni a forgalomból. A városvezető akkor abban bízott, hogy két hónap elegendő lesz a vizsgálat lefolytatására. Ebből lassan egy hónap letelt, de még nem sok minden történt.
A fővárosi közlekedési cég igazgatósága tavaly decemberben még leszavazta a kocsiszekrények szokatlan mértékű korróziójának független szakértő által történő kivizsgálására tett javaslatot.
Akkor azt mondták, hogy a Metrowagonmash az első 13 szerelvény (darabonként hat kocsival) leszállítása után megváltoztatta a gyártási technológiát, a többivel tehát nem lesz gond. Bár azt már akkor elismerte a BKV, hogy a forgalomból kivont hat kocsi padlójának szétszedése után azzal kellett szembesülniük, hogy „oda zabálni jár a rozsda”.
A cég egészen odáig körömszakadtáig tagadta a szerelvények többször jelzett korrózióját, holott a decemberi ülésen az is elhangzott, hogy két és fél éve tudnak a problémáról. A cég vezetése azzal nyugtatgatta az igazgatóságot, hogy a gyártónak a garanciaidőn belül meg kell javítania minden hibát, sőt ezzel nő a jótállási idő is. Ha pedig egy hiba miatt ki kell vonni egy járművet a forgalomból és a javítása két napnál tovább tart, akkor onnantól napi 23 ezer eurót kell fizetnie az orosz félnek kártérítésként.
Vélhetőleg már írják is a számlát. Az első hat kocsit ugyanis a BKV Népszavának adott válasza szerint mind a mai napig nem sikerült megjavítani és visszaengedni a forgalomba. Az összes többit pedig át kell vizsgálni...
A fővárosi közlekedési cég igazgatósága tavaly decemberben még leszavazta a kocsiszekrények szokatlan mértékű korróziójának független szakértő által történő kivizsgálására tett javaslatot.
Akkor azt mondták, hogy a Metrowagonmash az első 13 szerelvény (darabonként hat kocsival) leszállítása után megváltoztatta a gyártási technológiát, a többivel tehát nem lesz gond. Bár azt már akkor elismerte a BKV, hogy a forgalomból kivont hat kocsi padlójának szétszedése után azzal kellett szembesülniük, hogy „oda zabálni jár a rozsda”.
A cég egészen odáig körömszakadtáig tagadta a szerelvények többször jelzett korrózióját, holott a decemberi ülésen az is elhangzott, hogy két és fél éve tudnak a problémáról. A cég vezetése azzal nyugtatgatta az igazgatóságot, hogy a gyártónak a garanciaidőn belül meg kell javítania minden hibát, sőt ezzel nő a jótállási idő is. Ha pedig egy hiba miatt ki kell vonni egy járművet a forgalomból és a javítása két napnál tovább tart, akkor onnantól napi 23 ezer eurót kell fizetnie az orosz félnek kártérítésként.
Vélhetőleg már írják is a számlát. Az első hat kocsit ugyanis a BKV Népszavának adott válasza szerint mind a mai napig nem sikerült megjavítani és visszaengedni a forgalomba. Az összes többit pedig át kell vizsgálni...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.