Szerző: JANDÓ ZOLTÁN
2020.01.09.
Karácsony előtt egy nappal derült ki, hogy a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó V-Híd Zrt. végezheti a Debrecen – Füzesabony vasútvonal korszerűsítésének első ütemét közel 55 milliárd forintért.
A tendert kiíró Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) éppen december 23-án tette közzé a beérkező ajánlatokról szóló összegzést. A közbeszerzésen ugyan öt cég indult, ám közülük a magyar Dömper Kft-t és az osztrák hátterű Swietelsky Vasúttechnika Kft-t kizárták, a szintén osztrák Strabag és a német tulajdonú Vasútépítők Pályatervező Kft. pedig szűk 3 milliárddal drágábban vállalta volna a munkát, mint a felcsúti milliárdos vállalata.
Állomást építenek a BMW-gyárnak
A hatalmas fejlesztés a debreceni BMW-gyárhoz köthető közel 120 milliárd forintnyi beruházás egyik legdrágább eleme. A most megrendelt első ütem keretében a 108-as kódjelű vasútvonal Debrecen és Macs közötti nagyjából 15 kilométeres szakaszát újítják fel teljes egészében. A kiírás szerint vágányok fejlesztésén túl mások mellett
A hatalmas fejlesztés a debreceni BMW-gyárhoz köthető közel 120 milliárd forintnyi beruházás egyik legdrágább eleme. A most megrendelt első ütem keretében a 108-as kódjelű vasútvonal Debrecen és Macs közötti nagyjából 15 kilométeres szakaszát újítják fel teljes egészében. A kiírás szerint vágányok fejlesztésén túl mások mellett
- átépítik a debreceni és macsi állomásokat, amelyek térvilágítást kapnak,
- átalakítják a biztosítóberendezéseket,
- integrált vasúti távközlő rendszer építenek ki,
- parkolót alakítanak ki,
- de épül zajvédőfal, aszfalt burkolatú út, kerékpárút és járda illetve egy szakaszon „kétnyomúsítás” is.
Ami pedig ennél is fontosabb, hogy a külön állomást kap a BMW gyárnak is otthont adó Macs Ipari Park. Ez a szakasz ugyanis épp azért fontos, mert a tervezett üzem pont Macs és Debrecen között félúton lesz...
- átalakítják a biztosítóberendezéseket,
- integrált vasúti távközlő rendszer építenek ki,
- parkolót alakítanak ki,
- de épül zajvédőfal, aszfalt burkolatú út, kerékpárút és járda illetve egy szakaszon „kétnyomúsítás” is.
Ami pedig ennél is fontosabb, hogy a külön állomást kap a BMW gyárnak is otthont adó Macs Ipari Park. Ez a szakasz ugyanis épp azért fontos, mert a tervezett üzem pont Macs és Debrecen között félúton lesz...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.