Szerző: PAP SZILÁRD ISTVÁN
2020.01.28.
Már csak néhány napig, pontosan január 31-ig kérvényezhetik a szülők az Oktatási Hivatalnál, hogy engedélyezze gyerekük esetében a kötelező hatéves kori beiskolázás elhalasztását. A szülők időközben nagyon elégedetlen az iskolaérettséget szabályozó új rendszerrel, amely kiveszi az döntést az óvodák és szülők kezéből és az Oktatási Hivatalra ruházza át.
A Szülői Hang szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleménye szerint a szervezet eddig 461 olyan szülőtől gyűjtött be visszajelzéseket, aki már végigcsinálta a hivatali procedúrát.
Az érintettek egyöntetűen (98%) utasítják el az iskolaérettség eldöntésének új procedúráját,
sőt 94 százalékuk arról számolt be, hogy a kormányzat nem adott megfelelő tájékoztatást a kérvények elbírálásának szempontjairól.
„Az állami tájékoztatás pusztán a hivatali kérelmezés bürokratikus részleteire szorítkozott, holott a gyermekek számára az lett volna a legfontosabb, hogy a szülők tudatossá váljanak az iskolaérettség összetett kérdéskörében, és megértsék, milyen jelek, tulajdonságok alapján lenne indokolt, hogy a gyermek még egy évet az óvodában töltsön. A kormány elvette az óvodák felelősségét az iskolaérettség megítélésében, és a szülők felelősségévé tette a kérvényezést, ám mindehhez nem adott pedagógiai segítséget” – írja a Szülői Hang.
A szervezet hozzáteszi, az iskolaérettséghez nem elég, hogy a gyermek kész legyen számolni és írni tanulni; fontos a kitartó figyelem képessége és a monotóniatűrés, a fejlett beszéd és beszédértés, az érzelmi kiegyensúlyozottság, az alkalmazkodóképesség, a kifejlett mozgáskoordináció és még sok más készség is...
sőt 94 százalékuk arról számolt be, hogy a kormányzat nem adott megfelelő tájékoztatást a kérvények elbírálásának szempontjairól.
„Az állami tájékoztatás pusztán a hivatali kérelmezés bürokratikus részleteire szorítkozott, holott a gyermekek számára az lett volna a legfontosabb, hogy a szülők tudatossá váljanak az iskolaérettség összetett kérdéskörében, és megértsék, milyen jelek, tulajdonságok alapján lenne indokolt, hogy a gyermek még egy évet az óvodában töltsön. A kormány elvette az óvodák felelősségét az iskolaérettség megítélésében, és a szülők felelősségévé tette a kérvényezést, ám mindehhez nem adott pedagógiai segítséget” – írja a Szülői Hang.
A szervezet hozzáteszi, az iskolaérettséghez nem elég, hogy a gyermek kész legyen számolni és írni tanulni; fontos a kitartó figyelem képessége és a monotóniatűrés, a fejlett beszéd és beszédértés, az érzelmi kiegyensúlyozottság, az alkalmazkodóképesség, a kifejlett mozgáskoordináció és még sok más készség is...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.